Magazin "Politico" piše o tome da ukrajinske oružane snage uvode sistem motivacije nalik video-igrama, kako bi podstakle regrutovanje mladih vojnika.
Prema ovim tvrdnjama, vojnici dobijaju poene za ubijanje neprijateljskih vojnika ili uništavanje opreme, a zatim te poene mogu zamijeniti za oružje.
Potvrda učinka se, kako se navodi, šalje putem snimaka dronova.
Ukrajinska vojska je uvela novi sistem motivacije inspirisan video-igricama, kako bi podstakla svoje vojnike da ubijaju više ruskih vojnika i uništavaju njihovu opremu.
Ovaj program, pod nazivom "Army of Drones bonus", omogućava vojnicima da dobijaju poene kada pošalju video-snimke koji dokazuju da su njihovi dronovi pogodili ruske ciljeve.
Ovakav tip motivacije i predstavljana rata kroz prizmu video-igre se već naziva "gejmifikacija" (game - "igra" eng.). Svakako napredniji vid "privlačenja" regruta od zlokobne "busifikacije". Nakon uspjeha (dobijanja bodova uslijed uništenja protivnika) vojnik može da pristupi "prodavnici" i kupi dodatnu opremu.
Za svaki potvrđen pogodak dodjeljuju se bodovi:
- 20 poena za oštećen tenk
- 40 poena za uništen tenk
- do 50 poena za uništen mobilni raketni sistem (u zavisnosti od kalibra)
- 6 poena za ubijenog neprijateljskog vojnika
Dio dokaza mora da se pošalje u vojni sistem Delta, koji služi za komunikaciju i analizu situacije na terenu.
Poeni se mogu iskoristiti u novoj onlajn prodavnici "Brave 1 Market", gdje se za poene kupuje nova vojna oprema – poput dronova i drugih tehnoloških sredstava.
To je, po riječima potpredsjednika vlade Mihaila Fedorova, "vojni Amazon". Na primjer, dron Vampire (poznat i kao "Baba Yaga"), koji nosi bojevu glavu od 15 kg, košta 43 poena. Jedinice sa najviše bodova dobijaju prioritet u isporuci.
Jedna od najuspješnijih jedinica, Magyar’s Birds (brigada operatera dronova "Ptice Mađara"), sakupila je preko 16.000 poena, što je dovoljno za kupovinu stotina dronova.
Zatim ukrajinska vlada finansira kupovinu dronova i isporučuje ih jedinicama u roku od nedjelju dana. Izgleda da "gejmifikacija" i sistem nagrade na koji su mlađe generacije navikle, ima svoje prednosti u odnosu na "busifikaciju", prenosi "b92".
(Vijesti.ba)