"Ovim projektima, i u skladu sa Industrijskim akcionim planom za evropski automobilski sektor i Dogovorom o čistoj industriji, EU ostvaruje konkretan napredak ka svojim ciljevima dekarbonizacije, istovremeno podstičući industrijsku konkurentnost i stvarajući visokokvalitetna radna mjesta širom Evrope", stoji u saopštenju na sajtu Evropske komisije.
Projekti podržavaju inovacije u proizvodnji baterijskih ćelija za električna vozila i primjenu inovativnih i održivih proizvodnih tehnika, procesa i tehnologija. Odabrani projekti predstavljaju strateške investicije koje će podržati evropsku tranziciju ka čistoj, konkurentnoj i otpornoj industrijskoj bazi, smanjujući istovremeno zavisnost od uvoza i podstičući razvoj čistih tehnologija i industrijskog liderstva.
Proizvodni pogoni za baterije biće pravljeni u Francuskoj, Njemačkoj, Švedskoj i Poljskoj, a očekuje se da će svi projekti početi sa radom prije 2030. godine.
Dobiće podršku koja pokriva i njihove kapitalne i operativne troškove, a koja će biti isplaćena nakon ispunjenja projektnih prekretnica. Dio isplate može se desiti prije početka rada kako bi se podržala faza investiranja u projekat, a tokom prvih 10 godina rada, predviđa se da će smanjiti emisije gasova staklene bašte za približno 91 milion tona ekvivalenta CO2.
Pored ovoga, cilj je da se napravi kombinovani proizvodni kapacitet od oko 56 GWh baterijskih ćelija za EV svake godine, prenosi b92.
(Vijesti.ba)