Kako navode iz Zavoda, hitna medicinska pomoć pruža neodložnu intervenciju kada je zdravlje ili život pacijenta ozbiljno ugrožen. Ključna razlika između hitnih i nehitnih slučajeva omogućava efikasno funkcionisanje sistema i spašavanje života.
Neopravdani pozivi, poput onih zbog blage prehlade, povišene temperature ili rutinske kontrole krvnog pritiska, mogu ozbiljno ugroziti pacijente s urgentnim stanjima, uključujući srčane udare, teške traume ili respiratorne probleme. Preusmjeravanje resursa može dovesti do kašnjenja u zbrinjavanju pacijenata čije je stanje životno ugroženo.
Zavod je istakao da Hitnu pomoć treba pozvati isključivo u slučajevima:
srčanog udara,
teških povreda (npr. saobraćajne nesreće, padovi s visine),
poteškoća s disanjem,
iznenadnog gubitka svijesti ili neuroloških ispada (npr. moždani udar).
Za lakše zdravstvene probleme preporučuje se javljanje porodičnom ljekaru ili dežurnoj službi primarne zdravstvene zaštite.
Također, Zavod podsjeća da se u hitnoj službi ne primjenjuje princip redoslijeda dolaska, već trijaža – prioritet imaju pacijenti s najkritičnijim stanjem.
Odgovornim i racionalnim korištenjem Hitne medicinske pomoći građani doprinose očuvanju kapaciteta službe i spašavanju života onih kojima je pomoć najpotrebnija.
(Vijesti.ba)