05.12.2023 / 11:09 Ekonomija - Uspješna priča - USAID Diaspora Invest

Priča o ženama koje su spojile skandinavsku estetiku i bosansku tradiciju

Priča o ženama koje su spojile skandinavsku estetiku i bosansku tradiciju
Foto: Vijesti.ba

Prije skoro pola stoljeća, majstor Ibrahim Vračo je u Visokom osnovao porodični obrt limarije i bravarije.

Bio je to posao koji će kasnije nastaviti njegov sin Mirsad i unuka Emina Hajrić. Emina je, nakon što je dio života provela u Švedskoj, odlučili napraviti korak dalje, te spojiti skandinavske ideje i bosanskohercegovačku tradiciju - i ponuditi neka nova rješenja. Studio Vračo je, zahvaljujući tom pristupu, jedan od prepoznatljivih brzorastućih bh. brendova u inovacijama u dizajnu enterijera i namještaja. Donosimo vam njihovu priču.

“Bila sam fascinirana načinom na koji prostor može utjecati na čovjekova čula i kreirati osjećaj harmonije. Mislim da je ovo što radim danas rezultat odrastanja u različitim okruženjima i moje fascinacije enterijerima i dizajnom. Htjeli smo stvoriti bezvremenski dizajnerski namještaj oslanjajući se na tradiciju bosanskohercegovačkog zanatstva. Napraviti nešto što će vrijediti, trajati i što uvijek donosi dobru poruku”, pojašnjava Emina.  

U saradnji sa švedskom dizajnericom Sofijom Ristić izradili su prvu kolekciju pod nazivom “Najbolje od dva svijeta” koja predstavlja spoj skandinavske estetike sa vizijom Studio Vračo i bosanskohercegovacke tradicije ručnog rada. Sastoji se od Ditte Sofa Table, noćnog stolića i svijećnjaka. 

“Cilj nam je da budemo dostupni samo u odabranim concept radnjama u svijetu gdje postoji poveznica izmedju naše estetike i identiteta partnera sa kojima sarađujemo. Jednostavno, ono što možemo izgraditi je da nam kupac vjeruje, da zna kada uzima naše proizvode – da to nije nešto što je sada u trendu, već će uvijek biti prihvaćeno i vrijedno. Inspirisani smo prošlošću, lokalnim tehnikama rada, ali i različitim utjecajima kroz historiju dizajna – ali na kraju dana, želimo da ugraviramo svoj put i damo svoj pečat svemu što radimo”, dodaje Emina. 

U saradnji sa Leylom Mattison, čuvenom eksperticom za razvoj brendova, koja je kroz USAID-ov projekt “Diaspora Invest” radila sa kvalitetnim brendovima u dizajnu enterijera iz cijele BiH, “Studio Vračo” upravo je prošao i razgovore o putu kojim kompanija želi da ide. 

"Veliko mi je zadovoljstvo sarađivati sa ljudima koji imaju viziju poput Emine, koji u potpunosti razumiju ključnu ulogu strateškog brendiranja i komunikacijskih alata u proširenju horizonta poslovanja. Emina viziju za Studio Vračo s pravom pozicionira na tržištu visokokvalitetnog dizajnerskog namještaja, što je čini jednom od naprednih mladih poduzetnica koje oblikuju sliku koju globalno šaljemo iz Bosne i Hercegovine", poručuje Mattison.

Na ovo se nadovezuje Emina: “Izreka kaže ‘zadajte svoje ciljeve tako visoko da ih se plašite’. Ja sam uvijek bila osoba koja je imala velike snove i to je moj način da idem naprijed. Smatram da možemo biti zastupljeni u concept radnjama širom svijeta, te smatram da je naša kultura nedovoljno predstavljena u svijetu, a da mi možemo pronaći neki novi put da promoviramo naše naslijeđe i tradiciju.” 

Emina pozdravlja saradnju sa dijasporom, ali smatra da je pred Bosnom i Hercegovinom još mnogo posla na polju razvoja i podrške brendovima koji imaju potencijal da izađu na međunarodno tržište. 

“Drago mi je da je USAID na jedan institucionalan način pristupio povezivanju sa našom dijasporom koja je zaista riznica znanja i iskustava koji nama mogu pomoći u radu. Također, imam jako pozitivno iskustvo rada sa dijasporom iz Švedske kroz svoj rad u Švedskoj privrednoj komori u BiH. Kada je u pitanju izvoz, voljela bih da naglasim da nemamo dovoljno jasnu politiku diferenciranja i podrške firmama koje izvoze proizvode sa prvim stepenom obrade (sirovine) i firmama koje izvoze brendirane proizvode porijeklom iz BiH (3/4. stepen obrade). Mislim da Leyla i ovdje može uveliko pomoći, kao ekspertica u radu sa premium brendovima, te na jednom strateškom nivou iskomunicirati set alata koji su potrebni premium brendovima za njihov razvoj i daljnji rast. Naše iskustvo s Leylom jeste da je prije susreta pomno analizirala naš brend i onda smo prošle zajedno oblasti koji su do sada naši najveći izazovi  i na kojima trebamo da radimo. Vrlo studiozno pristupa radu i analizi i posjeduje znanje i iskustvo koje je deficitarno u BiH. Zaista sam imala “aha” moment jer sam osjetila da napokon imam sagovornika koji nas shvata i koji može da ponudi drugačiju perspektivu ili praktične prijedloga rješenja”, poručuje Emina. 

“Studio Vračo” nastavlja svoju priču dalje kao jedan od bh. brendova čije vrijeme tek dolazi. 


(Vijesti.ba) 

Izdvajamo