Rok za izgradnju zadnje dionice Sarajevske obilaznice LOT 3B probijen je za dvije i po godine. Naime, radovi na ovih tek 1,5 kilometara saobraćajnice trebali su biti okončani u februaru 2022. godine.
Iz Autocesta FBiH za Vijesti.ba kažu da je “očekivani nastavak izgradnje ove dionice treći kvartal 2024. godine”.
“Uz dobar angažman izvođača i adekvatnu dinamiku, svi radovi mogu biti završeni do sredine 2025. godine. JP Autoceste FBiH poduzimaju sve aktivnosti s ciljem nastavka i završetka izgradnje LOT-a 3B”, navode.
Iako su ranije iz Autocesta FBiH za Vijesti.ba govorili da im je potrebno šest mjeseci za završetak radova od trenutka kada se steknu uslovi za početak radova, sada iz ove javne kompanije kažu da će im za to biti potrebno devet mjeseci. Ipak, sudeći prema situaciji na terenu, gdje se ništa ne dešava, te ranijem iskustvu sa rokovima koje postavljaju Autoceste FBIH i činjenici da za 12 godina nije završen niti jedan metar ove dionice, građani i privredni subjekti ne mogu se nadati dobrom.
Najbolji i najfriškiji primjer je izgradnja mosta Počitelj. Iako su iz Autocesta obećali da će ovaj most biti pušten u promet do početka ljetne sezone, to se nije desilo, a ljetna sezona je pri kraju. Inače, dionica rok na dionici Počitelj - Zvirovići: LOT 1 probijen je za tri godine i dva mjeseca, a LOT 2 dvije godine i osam mjeseci.
Dionica Vranduk – Ponirak kasni pune tri godine, Ponirak – Vraca dvije godine i tri mjeseca, rok za dionicu Lašva – Nević Polje probijen je za sedam mjeseci, a Nemila – Vranduk pet.
Na dionici Poprikuše – Nemila nedavno je svečano probijen tunel Golubinja, ali je prešućeno da je cijela dionica trebala biti gotova u maju ove godine.
Sve to znala je i Vlada Federacije BIH kada je prošle sedmice na četverogodišnji mandat imenovala Upravu Autocesta FBIH na čelu sa Denisom Lasićem. Nekada skromni profesor matematike tako je završio na “popravanom ispitu”, nakon što je funkciju kao v.d direktora Autocesta FBIH obnašao duže od godinu dana, a prethodnih osam kao ministar saobraćaja i komunikacija, dakle direktno nadležan Autocestama.
S druge strane, dok je javni interes bio u drugom planu, Lasić je svoje privatne poslove završio na vrijeme i nije čekao razne saglasnosti i dozvole. Barem tako stoji u podacima CIN-a o njegovom imovinskom kartonu, gdje se navodi da su na porodičnom imanju u mjestu Polog bespravno izgrađeni kuća i pomoćni objekti te bazen i sportski tereni. Lasić za CIN nije rekao kolika je vrijednost ovog imanja, ali je rekao kako to “nije ništa specijalno”.
Pitanje je šta radi, odnosno ne radi nadležno tužilaštvo? Kada javni zvaničnik gradi mimo zakona, a ne gradi ono što bi trebao.
(Vijesti.ba)