02.05.2025 / 07:05 Auto - Samouvjereno

BMW: Zadovoljstvo u vožnji će biti prisutno i u eri autonomnih vozila

BMW: Zadovoljstvo u vožnji će biti prisutno i u eri autonomnih vozila
Foto: BMW

BMW će osigurati da njegovi automobili ostanu zabavni i zanimljivi za vožnju, bez obzira na što što im u perspektivi neće uvek biti neophodan vozač.

Bavarci su obećali da „zadovoljstvo u vožnji“ nikada neće nestati, bar kada je BMW u pitanju, kao i da će nastaviti da ulažu u dotične karakteristike u budućim modelima, paralelno s razvojem naprednih tehnologija vezanih za autonomnu vožnju.

Minhenska kompanija je prošle sedmice bila prisutna na Salonu automobila u Šangaju, kako bi predstavila svoj neobični prototip pod imenom Vision Driving Experience. Riječ je o konceptu superlimuzine s četiri motora, koja demonstrira mogućnosti novog sistema upravljanja električnom energijom pod imenom „Heart of Joy“, koji će se koristiti u predstojećim baterijski pogonjenim modelima.

Ova radikalna studija, koja je evoluirala iz koncepta Vision Neue Klasse, najavljujući sljedeću seriju 3, opisana je kao „najbrži ispitni sto na svetu“. S brutalnim maksimalnim obrtnim momentom od 18.000 Nm i do 1.200 kilograma vertikalnog aerodinamičkog pritiska, VDE je dizajniran ne samo za munjevita ubrzanja i nevjerovatno brzo skretanje, već i da pomjeri „granice fizike“, što je demonstrirano vožnjom rampom postavljenom pod 55 stepeni na salonu u Kini, prenosi Autoblog rs.

Sve je to dio nastojanja da se pokaže da će „zabava i mogućnosti vožnje postati važniji nego u prošlosti“, reči su šefa BMW-ovog sektora za proizvode, Bernda Kerbera.

Preovlađujuća tema među prisutnim proizvođačima u Šangaju bila je evolucija tehnologije autonomne vožnje i sve veća automatizacija mobilnosti uopšte. Volkswagen je, primjera radi, otkrio novi sistem pomoći vozaču, sposoban za automatizovane funkcije „nivoa 2++“, kako na auto-putevima tako i gradskim ulicama, dok je tehnološki gigant Huawei predstavio sistem nivoa 3, za koji kaže da će ove godine biti ugrađen u gotovo četiri miliona automobila.

Geelyjev brend Zeekr, u međuvremenu, pokazao je da je njegov 007 „shooting brake“ sada sposoban da se sam postavi precizno u pravu poziciju, tako da ga robotski punjač može uključiti i napuniti, bez potrebe za ljudskom intervencijom u bilo kojoj fazi.

Uprkos tome što su kineski regulatori najavili suzbijanje preuveličanih i obmanjujućih marketinških tvrdnji o autonomnim vozilima, to ostaje ključno bojno polje za industriju, a Salon u Šangaju je bio dokaz da je to primarno područje ulaganja za većinu vodećih proizvođača, tako da je fokus BMW-a na angažovanje vozača pružio oštar kontrast.

Dok se svi okreću automatizaciji, BMW je uradio sjajnu stvar, stavivši akcenat na vožnju. Bavarci očigledno ostaju posvećeni svojim osnovnim vrijednostima i nasleđu, kao marka koja tradicionalno privlači vozače atributima na koje će, kako vjeruje, moći da se oslanja i u budućnosti. U BMW-u smatraju da će se značaj vožnje povećavati paralelno sa značajem automatizovane vožnje.

Razloga je taj što, kako automobili postaju sve „inteligentniji“, potreba za ljudskim učešćem je od manjeg značaja za proces putovanja od tačke A do tačke B. Vozači će morati aktivno da odluče kada će sami preuzeti volan, a to znači da im je potreban podsticaj da to učine.

Jasno je da će i u budućnosti postojati situacije i slučajevi koji nisu zabavni za vožnju, poput gradskih uslova, gužvi i putovanja na posao. To ostavlja prostor ljudima da u drugim, povoljnijim prilikama donose svjesnu odluku kada žele aktivno da voze. Samim tim, dinamičko angažovanje vozila će postati još važnije.

Shodno tome, u BMW-u predviđaju da ćemo biti svedoci paralelnog razvoja: ADAS i automatizovana vožnja će postati važniji, a paralelno s tim, zabava u vožnji će takođe postati važnija nego u prošlosti.

Bavarci se ne obraćaju kompletnom tržištu, već određenoj ciljnoj grupi, za koju žele da ostanu vjerni svojim vrednostima.

Ovu filozofiju podržava i šef dizajna BMW grupacije, Adrian van Hojdonk, koji se osvrnuo na to da kompanija svojim kupcima želi da obezbijedi da uvijek mogu imati kontrolu nad svojim vozilom.

U slučaju Neue Klasse, ta nova inteligencija dovela je do kreiranja nove kontrolne jedinice („Heart of Joy“), koja će poboljšati karakteristike vezane za upravljanje automobilom. Prvi model koji će biti opremljen novom tehnologijom biće iX3 sljedeće generacije, a premijerno će biti predstavljen na Salonu automobila u Minhenu u septembru.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo