U tom kontekstu, postavlja se važno pitanje: šta zaista znači "Made in BiH" u očima stranih kupaca? Da li ta oznaka predstavlja kvalitet, autentičnost i etičku proizvodnju, ili se još uvijek bori sa predrasudama i nedovoljnom vidljivošću na međunarodnoj sceni?
U nastavku analiziramo kako se proizvodi iz Bosne i Hercegovine doživljavaju van njenih granica, te šta proizvođači mogu učiniti kako bi unaprijedili percepciju vlastitog brenda.
1. Autentičnost kao prednost
Strani kupci, posebno oni sa razvijenih tržišta, sve više traže proizvode koji imaju priču – nešto drugačije, lokalno i iskreno. U tom smislu, oznaka "Made in BiH" često se doživljava kao sinonim za:
Primjeri ručno tkanih tepiha, drveta iz bh. šuma, meda s planina ili prirodne kozmetike sve češće osvajaju nišne kupce u Njemačkoj, Austriji, Švedskoj i šire.
2. Prepoznatljivost i izazovi
Iako kvalitet domaćih proizvoda ne zaostaje za međunarodnim konkurentima, glavni izazov ostaje – nedovoljna prepoznatljivost brenda i zemlje porijekla.
"Made in Italy" ili "Made in France" automatski bude asocijacije na luksuz, dizajn ili vino. "Made in BiH", nažalost, još uvijek mora graditi svoj identitet.
Strani kupci nerijetko postavljaju pitanja poput:
Odgovori na ta pitanja moraju biti jasno komunicirani kroz web stranice, ambalažu i komunikaciju s kupcima.
Kako još strani kupci percipiraju proizvode iz naše zemlje? Čitajte detaljnije na Biznis.ba.
(Vijesti.ba)