07.05.2025 / 20:00 Događaji / Promo - Model za trgovce

Kako METRO uz pomoć GS1 standarda digitalizira lanac snabdijevanja?

Kako METRO uz pomoć GS1 standarda digitalizira lanac snabdijevanja?
Foto: Ustupljena fotografija
Digitalna transformacija maloprodaje više nije pitanje budućnosti – ona se dešava upravo sada. I dok mnogi još razmišljaju kako da odgovore na nove izazove u lancu snabdijevanja, kompanije poput METRO AG već testiraju i primjenjuju rješenja koja postaju standard.

Ova globalna veleprodajna grupacija, sa sjedištem u Njemačkoj i prisustvom u više od 30 zemalja, transformiše svoje poslovanje kroz saradnju sa GS1 – globalnom organizacijom za standardizaciju. Fokus je na 2D kodovima, tačnije GS1 DataMatrix-u, i razvoju snažnih EDI sistema (Electronic Data Interchange) koji zajedno donose novu dimenziju efikasnosti, transparentnosti i iskustva kupaca.

Na 9. GS1 Konferenciji u Sarajevu, iskustvo METRO-a predstaviće Jasminka Džebić, Senior Department Manager za EDI procese i poslovni razvoj. U ovom intervjuu otkriva samo djelić onoga što će publika moći čuti uživo.

1. GS1 DataMatrix (2D kod) je centralna tema Vaše prezentacije. Zašto je METRO odlučio da implementira ovaj standard?

Jasminka Džebić: Zato što vjerujemo da je budućnost veleprodaje, a i maloprodaje – digitalna. GS1 DataMatrix nam omogućava da „čitamo“ više o svakom proizvodu u jednom skenu – od roka trajanja do broja serije – i tako drastično poboljšamo i korisničko iskustvo i procese u pozadini. Kroz partnerstvo s GS1, ovaj proces postaje siguran, skalabilan i kompatibilan globalno.

2. Kako je izgledala implementacija 2D kodova i EDI rješenja u METRO-u i šta biste posebno izdvojili iz tog procesa?

Jasminka Džebić: Rekla bih da je najveća vrijednost bila u tome što nismo išli „sami“. U GS1 i EDITEL-u smo imali strateškog partnera, a svi naši interni timovi – od operacija do marketinga – bili su uključeni. Pored toga, veliki iskorak postigli smo kroz jačanje EDI sistema koji omogućavaju automatsku razmjenu podataka sa dobavljačima, a i kupaca – od narudžbi do faktura. To nas čini bržima, preciznijima i otpornijima na greške i u skladu s EU uredbama o informiranju potrošača o hrani.

3. Šta GS1 DataMatrix i EDI tehnologije mijenjaju u svakodnevnom poslovanju?

Jasminka Džebić: Prije svega, uvode preciznost i pouzdanost. Skeniranje je brže, tačnije, čak i kada je ambalaža oštećena. EDI nam omogućava da transakcije budu automatske, bez manuelnog unosa – što znači manje grešaka, manje papira i više fokusa na ključne zadatke. Sve to zajedno čini METRO efikasnijim i spremnim za budućnost.

4. Možete li podijeliti neki konkretan primjer iz METRO prakse koji ćete spomenuti i na konferenciji?

Jasminka Džebić: Ne bih otkrivala previše unaprijed, ali mogu reći da ćemo prikazati kako je korištenje 2D kodova u kategoriji svježih proizvoda – gdje su greške najskuplje – značajno poboljšalo preciznost i brzinu. I to uz vrlo jasne metrike. Takođe, pokazaćemo kako automatizovani EDI tokovi doprinose boljoj saradnji sa dobavljačima i većoj agilnosti u lancu snabdijevanja.

5. Šta biste poručili trgovinskim lancima i distributivnim centrima u BiH koji razmatraju ovakvu transformaciju?

Jasminka Džebić: Ne čekajte da vas zakoni natjeraju – preduzmite inicijativu sada. Partnerstvo s GS1 i standardi koje nude nisu trošak, već investicija u održivost, konkurentnost i budućnost poslovanja. Ko prvi krene – ima prednost. A sve počinje od dobrih podataka i pravih alata za njihovu razmjenu.

6. Da li METRO razmatra ulazak na tržište Bosne i Hercegovine?

Jasminka Džebić: Trenutno METRO nije direktno prisutan u BiH, ali kao kompanija koja kontinuirano prati tržišne trendove, analiziramo potencijale i potrebe regiona. BiH je tržište koje posmatramo, naročito u kontekstu digitalne transformacije i prilika koje se otvaraju kroz standardizaciju, održivost i modernizaciju veleprodaje. U tom smislu, svaki vid saradnje i razmjene iskustava kroz događaje poput GS1 Konferencije izuzetno su nam važni.

Zaključak:

U svom izlaganju na 9. GS1 Konferenciji, Jasminka Džebić će otkriti kako METRO kao globalni lanac razmišlja i unapređuje svoje poslovanje s međunarodnim standardima GS1, šta znači implementirati 2D kodove i EDI sisteme u praksi, i kakve rezultate to donosi – mjerljive, konkretne i korisnički orijentisane.

Vidimo se 29. maja 2025. u Sarajevu na 9.GS1 Konferenciji – 30 GODINA LIDERSVA U INOVACIJAMA I DIGITALNOJ TRANSFORMACIJI.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo