13.05.2025 / 08:00 Zanimljivosti - Taktike trgovaca

Kada 'samo da probam' preraste u pune kese

Kada 'samo da probam' preraste u pune kese
Foto: Ilustracija
Koliko ste puta rekli „samo ću baciti pogled“ ili „idem samo po hljeb“, a iz trgovine izašli s punim kesama i računom koji niste planirali? Bez brige, niste jedini – i niste krivi.

Bilo da ste u supermarketu ili butiku, trgovci dobro znaju kako da vas zadrže duže, podstaknu da kupite više i uvjere vas da vam treba i ono što niste ni tražili.

Kroz mirise, muziku, raspored proizvoda, „posljednje komade“ i savršena ogledala, trgovine ciljaju vaša osjetila, emocije i navike. U nastavku otkrivamo najčešće psihološke trikove koje koriste supermarketi i modne trgovine – kako biste ih idući put prepoznali na vrijeme.

Ogledala koja laskaju – iskrivljena slika realnosti

Mnogi butici koriste ogledala koja vizualno izdužuju figuru i stvaraju iluziju da odjevni komad savršeno pristaje. Dodajte tome ambijentalno osvjetljenje i dobit ćete sliku koju želite da zadržite – u garderobi i van nje.

Ljubazno osoblje i pritisak iz pristojnosti

Prodavačica koja kaže da vam sve „stoji kao saliveno“, a vi ne želite da izađete iz kabine bez ičega – rezultat je kupovina koju možda niste ni planirali.

Limitirane kolekcije i „posljednji komad“

Fraze poput „to vam je zadnji broj“ ili „kolekcija ide samo do kraja sedmice“ stvaraju osjećaj hitnosti i FOMO efekat – strah da ćete propustiti nešto posebno.

Mirisi i muzika za osjećaj luksuza

U finijim buticima često vas dočeka suptilan parfem u zraku i pažljivo birana muzika – stvaraju atmosferu ekskluzivnosti, zbog koje je potrošnja opravdana kao „mali luksuz“.

Popusti, ali ne previše – iluzija povoljne kupovine

Cijene su često pažljivo podešene (npr. 39,90 KM umjesto 40), a „popust 20%“ izgleda primamljivo iako proizvod možda nije vrijedan ni pune ni snižene cijene.

Kako se oduprijeti?

  • Napravite listu i držite je se.
  • Izbjegavajte kupovinu kada ste gladni, umorni ili emotivno uznemireni.
  • Postavite sebi pitanje: „Da li mi ovo stvarno treba?“
  • Ne sramite se izaći iz butika praznih ruku – to ne znači da ne cijenite rad osoblja.
  • Koristite gotovinu – tako imate bolji uvid u stvarnu potrošnju.
  • Kupovina nije neprijatelj, ali jeste polje na kojem je lako izgubiti kontrolu.
Sljedeći put kada krenete „samo po dvije stvari“, sjetite se ovih trikova – i budite vi taj koji odlučuje, a ne raspored u prodavnici.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo