Bilo da ste u supermarketu ili butiku, trgovci dobro znaju kako da vas zadrže duže, podstaknu da kupite više i uvjere vas da vam treba i ono što niste ni tražili.
Kroz mirise, muziku, raspored proizvoda, „posljednje komade“ i savršena ogledala, trgovine ciljaju vaša osjetila, emocije i navike. U nastavku otkrivamo najčešće psihološke trikove koje koriste supermarketi i modne trgovine – kako biste ih idući put prepoznali na vrijeme.
Ogledala koja laskaju – iskrivljena slika realnosti
Mnogi butici koriste ogledala koja vizualno izdužuju figuru i stvaraju iluziju da odjevni komad savršeno pristaje. Dodajte tome ambijentalno osvjetljenje i dobit ćete sliku koju želite da zadržite – u garderobi i van nje.
Ljubazno osoblje i pritisak iz pristojnosti
Prodavačica koja kaže da vam sve „stoji kao saliveno“, a vi ne želite da izađete iz kabine bez ičega – rezultat je kupovina koju možda niste ni planirali.
Limitirane kolekcije i „posljednji komad“
Fraze poput „to vam je zadnji broj“ ili „kolekcija ide samo do kraja sedmice“ stvaraju osjećaj hitnosti i FOMO efekat – strah da ćete propustiti nešto posebno.
Mirisi i muzika za osjećaj luksuza
U finijim buticima često vas dočeka suptilan parfem u zraku i pažljivo birana muzika – stvaraju atmosferu ekskluzivnosti, zbog koje je potrošnja opravdana kao „mali luksuz“.
Popusti, ali ne previše – iluzija povoljne kupovine
Cijene su često pažljivo podešene (npr. 39,90 KM umjesto 40), a „popust 20%“ izgleda primamljivo iako proizvod možda nije vrijedan ni pune ni snižene cijene.
Kako se oduprijeti?
(Vijesti.ba)