16.05.2025 / 13:34 BiH - Goražde

Intenzivirani radovi, gradilište tunela Hranjen aktivno s obje strane

Intenzivirani radovi, gradilište tunela Hranjen aktivno s obje strane
Foto: FENA

Gradilište tunela Hranjen, dijela buduće brze ceste Goražde-Sarajevo, aktivno je s obje strane.

Radovi idu bez poteškoća i zadovoljni su i investitori i nadzor i izvođači - izjavio je premijer Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde Edin Ćulov koji je posjetio gradilište tunela sa sjevernog portala, iz pravca Prače.

On je potvrdio da su radovi na probijanju tunela i sa te strane intenzivirani što, po njegovim riječima, ulijeva nadu da se probijanje tunela Hranjen može očekivati u skladu s utvrđenim rokom.

- Prije par godina urađeno je 817 metara sa sjeverne strane i u međvremenu su rađene završne obloge. Svjedoci smo da se sada radi na nastavku probijanja tunela i trenutno je sa sjeverne strane iskopano 863 metra sa potpuno završenim oblogama, dok su trenutno u toku radovi na elektro-mašinskim i hidroinstalacijama - kazao je Ćulov.

Dodao je da je pojava podzemne vode tokom iskopa uspješno kanalizirana te da ne predstavlja prepreku za nastavak radova, koji se, prema informacijama izvođača, nastavljaju pojačanim intenzitetom.

- Tokom obilaska, predstavnici struke, investitora i izvođača informisali su me da je tunel Hranjen jedan od rijetkih, a možda i jedini u Evropi sa ugrađenim podmorničkim vratima, koja služe za izolaciju i zatvaranje pojave podzemnih voda. Vlada BPK Goražde pokrenula je aktivnosti u pravcu korištenja ovog vodenog resursa za potrebe vodosnabdijevanja Grada Goražde, čime bi se riješio dugogodišni problem nedostatka pitke vode - naglasio je Ćulov.

Dosad je sa južne strane, iz pravca Goražda, iskopano više od 2.200 metara, iako bez potpune završne obloge, osim na dijelovima gdje je to bilo nužno zbog obrušavanja.

Ukupno je iskopano oko 2.900 metara tunelske cijevi, što čini oko 53 posto ukupne dužine tunela, dok je sekundarna obloga izvedena u dužini od oko 1.800 metara, odnosno 32 posto završne obloge.

Prema posljednjem potpisanom ugovoru, završetak svih radova planiran je do februara 2027. godine, kada se očekuje da će tunel Hranjen biti u potpunosti probijen i spreman za daljnje infrastrukturne radove.

(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo