Prema najnovijim podacima Eurostata za 2024. godinu, Bosna i Hercegovina se nalazi na samom začelju Evrope kada je riječ o online kupovini knjiga, časopisa i štampe.
Samo 1% građana BiH navelo je da je u posljednja tri mjeseca kupilo neku od štampanih publikacija putem interneta.
Zemlje zapadne Evrope prednjače. Na samom vrhu liste nalazi se Irska, gdje čak 28% stanovništva redovno kupuje knjige i časopise online. Slijede Nizozemska (24%) i Luksemburg (23%).
Visoki udjeli bilježe se i u Njemačkoj, Francuskoj i Austriji s po 19%, dok su skandinavske zemlje, iako digitalno napredne, pokazale umjerenije brojke – Norveška 20%, Švedska 17%, Danska 16% i Finska 11%.
Zemlje regije i istočne Evrope daleko zaostaju. Srbija ima isti rezultat kao Hrvatska – 5%, dok je Crna Gora na 2%. Slovenija je nešto bolja s 7%, a Poljska i Mađarska bilježe 8% i 14%. Najniže brojke među članicama EU imaju Rumunija i Bugarska, sa samo 5%.
Razlozi velikih razlika među državama leže u kombinaciji više faktora – od nivoa digitalne pismenosti i dostupnosti interneta, preko kulturnih navika i navika čitanja, pa do razvijenosti e-trgovinskih platformi, cijena dostave i poreznih okvira koji u nekim zemljama otežavaju digitalnu trgovinu.
Iako štampani mediji sve više prelaze u digitalni format, BiH i širi region jugoistočne Evrope još uvijek kaska za ostatkom kontinenta kada je riječ o digitalnoj konzumaciji književnog i štampanog sadržaja.
Stručnjaci očekuju da će s razvojem domaćih platformi, boljom digitalnom edukacijom i nižim troškovima dostave, broj online kupaca rasti i u našoj zemlji.
(Vijesti.ba)