Natrijum-jonska tehnologija već dugo se smatra potencijalnom alternativom današnjim litijum-jonskim baterijama. Natrijuma ima znatno više, a ne zahtjeva rijetke metale, što ovu tehnologiju čini i jeftinijom i ekološki prihvatljivijom, piše Revijahak.
Do sada su problem bile ograničene performanse i kraći domet, ali izgleda da se stvari mjenjaju.
Vijest o velikom tehnološkom napretku stiže iz Indije, iz Centra za napredna naučna istraživanja "Džavaharlal Nehru", gdje su naučnici koristili materijale poput nanočestica, slojeva ugljeničnih vlakana i aluminijuma u anodi baterije.
Rezultat je baterija koja kombinuje brzo punjenje, visoku bezbjednost i dugotrajnost.
Baterija navodno može izdržati više od 3.000 ciklusa punjenja, što znači da bi mogla trajati duže od samog automobila.
Za sada je tehnologija najprikladnija za manje električne automobile i gradsku vožnju, gdje veliki domet nije od presudnog značaja.
Ipak, baterije su i dalje teže i zauzimaju više prostora od litijumskih, što predstavlja izazov za veća vozila.
Uprkos tome, proizvođači automobila već pokazuju veliko interesovanje, a u toku su i planovi za primjenu ove tehnologije u pristupačnijim modelima automobila.
(Vijesti.ba)