Dogovor članica EU treba da bude razmotren u Evropskom parlamentu i mogao bi da bude predmet daljih izmjena prije mogućeg usvajanja.
Putnici trenutno mogu da traže do 600 eura za kašnjenje duže od tri sata, prema pravilu koje je usvojeno prije više od 20 godina. Avio-kompanije se redovno žale na prekomjerno finansijsko opterećenje, koje je Evropska komisija procijenila na 8.1 milijardu eura godišnje.
Iznos novih nadoknada
U zamjenu za uvođenje viših pragova za isplatu nadoknade, avio-kompanije će morati da pojednostave komplikovan i često nejasan proces zahtijevanja nadoknade, jer su mnoge kompanije do sada otežavale podnošenje zahtjeva za novčanu nadoknadu, a olakšavale dodjelu svojih vaučera.
Takođe, pojačavaju se prava putnika sa invaliditetom. Ostala pravila o nadoknadama ostaju nepromijenjena, naročito ona koja se odnose na "vanredne okolnosti", na osnovu kojih se određuje da li kompanija uopšte mora da isplati bilo kakvu nadoknadu.
Nadoknada se ne isplaćuje ako je kašnjenje ili otkazivanje leta izazvano "vanrednim okolnostima", iako ovaj termin nije precizno definisan, obično se odnosi na situacije poput ekstremnih vremenskih uslova, političke nestabilnosti, bezbjednosnih prijetnji ili problema sa kontrolom letenja. Štrajkovi se, u većini slučajeva, ne smatraju vanrednim okolnostima, kao ni redovni tehnički kvarovi ili nedostatak osoblja.
Pravila se odnose na avio-kompanije registrovane u EU, poput Ryanaira, koji je registrovan u Irskoj, ili na letove koji polaze iz zemalja EU ili Šengen zone. Nakon Bregzita, ova pravila više ne važe za Ujedinjeno Kraljevstvo, ali ih je britanska vlada uglavnom prekopirala u svoje zakonodavstvo. Takođe ostaju nepromijenjena pravila u vezi sa otkazivanjima letova i obavezama avio-kompanija da obezbjede hranu, smještaj i alternativni prevoz putnicima čiji su letovi otkazani ili odloženi.
U praksi se ova pravila često loše sprovode, putnicima se često kaže da sami pronađu smještaj ili alternativni prevoz i da naknadno podnesu zahtijev za nadoknadu. Ipak, avio-kompanije rutinski obezbjeđuju osvježenje, najčešće u obliku vaučera za hranu, putnicima čiji su letovi odloženi, prenosi "24Sedam".
(Vijesti.ba)