U eri digitalne revolucije, sve više ljudi koristi AI chatbotove kao svojevrsnu "probnu" fazu prije nego što se upuste u stvarne emotivne veze. Ova nova praksa, koja podsjeća na trening ili zagrijavanje, postaje globalni fenomen, a stručnjaci iz psihologije i tehnologije istražuju njene posljedice.
Prema nedavnom istraživanju Univerziteta Stanford, čak 35% mladih između 18 i 30 godina koristilo je AI chatbotove za razgovore koji im pomažu u socijalnoj pripremi i izgradnji samopouzdanja prije pravog izlaska na date.
Chatbotovi poput Replike, ChatGPT ili Woebot omogućavaju korisnicima sigurnu okolinu za izražavanje osjećaja, eksperimentisanje s razgovorom i vježbanje socijalnih vještina.
Emocije na probi
Dr. Emily Carter, klinička psihologinja sa Harvarda, smatra da "ovakva interakcija može imati pozitivan uticaj, jer smanjuje anksioznost i priprema pojedince za stvarne međuljudske odnose, ali upozorava da ne smije zamijeniti stvarni ljudski kontakt."
Carter napominje da prekomjerno oslanjanje na AI može voditi do emocionalne distanciranosti i socijalne izolacije.
S druge strane, profesor Michael Liu, stručnjak za umjetnu inteligenciju na MIT-u, ističe da "AI chatbotovi pružaju personalizirani trening komunikacijskih vještina, što može biti posebno korisno osobama s društvenim teškoćama, poput anksioznosti ili autizma.”
Iako tehnologija brzo napreduje, stručnjaci naglašavaju važnost balansiranja digitalnih interakcija s pravim ljudskim odnosima. Kako nam se život digitalizuje, "date" s AI chatbotovima mogao bi postati standardni korak u emocionalnoj pripremi, ali prava intimnost i empatija ostaju ipak nezamjenjivi.
(Vijesti.ba)