18.06.2025 / 06:16 Zanimljivosti - Loši rezultati

Dva italijanska brenda udružuju snage da prežive

Dva italijanska brenda udružuju snage da prežive
Foto: X.com

Stellantis mora hitno da reaguje kako bi oživio Maserati, nakon što su prošlogodišnji rezultati pokazali pad prodaje od čak 57 posto – na svega 11.300 automobila.

Kompanija, koja je vlasnik marke sa sjedištem u Modeni, demantovala je spekulacije o njenoj prodaji ili zatvaranju. Umjesto toga, plan je da Maserati dobije podršku "iznutra", kroz bližu saradnju sa proizvođačem udaljenim svega 260 kilometara – Alfa Romeom.

Ni Alfa se ne može pohvaliti velikim uspjesima, pa će ove dvije italijanske marke udružiti snage.

Santo Fićili, izvršni direktor i Alfe i Maseratija, izjavio je da plan već postoji, ali da čeka odobrenje novog rukovodstva Stellantisa.

Generalni direktor Stellantisa, Antonio Filoza, sastaće se 23. juna sa predstavnicima oba brenda kako bi se finalizirali detalji.

Saradnja a ne spajanje

Fićili je za australijski magazin Drive potvrdio da će Alfa i Maserati sarađivati na razvoju novih modela. Ipak, spajanje dvije marke ne dolazi u obzir – izvršni direktor je već naglasio da Alfa i Maserati zauzimaju različite pozicije unutar Stellantisa.

Alfa je "premijum", dok je Maserati "luksuz". Umjesto spajanja, fokus je na zajedničkom radu u određenim oblastima kako bi se smanjili troškovi, odnosno "pronašla sinergija gdje god je to moguće".

"Naravno da radimo na razvoju vozila. To je jedan od stubova ovog plana. Sigurno se bavimo i drugim aspektima – organizacionom strukturom, dilerskom mrežom i razmatranjem naših proizvodnih pogona u Italiji. Pred nama je veliki posao. Završavamo plan", rekao je Fićili.

Šta je pošlo po zlu sa Maseratijem?

Bivši šef Stellantisa, Karlos Tavareš, tvrdio je da proizvodi nisu bili loši, ali da je loš marketing doveo do toga da brend izgubi jasnu poziciju na tržištu.

U međuvremenu, potpuno električni MC20 je otkazan jer je utvrđeno da bogati kupci i dalje više vole motore sa unutrašnjim sagorijevanjem. Sljedeća generacija modela Quattroporte, koji će pored prethodnika zamijeniti i Ghibli, pomjerena je za 2028. godinu.

Ni Alfa ne stoji mnogo bolje – razvoj nove generacije modela Stelvio i Giulia ide sporije nego što se očekivalo.

Prvobitno planirani kao isključivo električni modeli, sada će dobiti i verzije sa SUS motorima, što zahtjeva dodatni inženjerski rad. Poput mnogih proizvođača, i Alfa je odustala od strategije "samo električni automobili", prenosi b92.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo