Norveški autoklub NAF je testirao koliko odstupaju brojači kilometara u vozilima od stvarno pređenih kilometara. Paralelno s testom dometa električnih automobila, testirana su i odstupanja.
Provjereni su svi brojači kilometara u vozilima i upoređeni s profesionalnim GPS sistemom. Malo odstupanje može da se čini nevažnim. Test je pokazao da postoje odstupanja u oba smjera, navodi Revija HAK.
Tesla Model Y je imao odstupanje od samo 0,15 %. To znači da je pokazivao kilometar veću pređenu udaljenost od stvarne kada su Norvežani testirali domet, koji je iznosio 652 km. Tesla Model 3, s druge strane, imao je veće odstupanje. Tamo je mjerač pokazao grešku od 1,1 %. Kada je mjerač pokazao da je automobilom pređeno 729 km, stvarna pređena udaljenost prema GPS-u je bila 721 km. Električni automobil Polestar 3 je imao najveću grešku. Automobil je pokazao dva posto manje pređenih kilometara od vjerovatnije udaljenosti koju je pokazao GPS, prenosi Autoblog rs. Kada je Polestar 3 pokazivao 667 km, stvarna kilometraža je bila 681 km. Ako vozite 10.000 km, greška je približno 210 km.
Volvo EX90 je javio da je pređeno 581 km, a stvarna kilometraža je bila 577 km. To je odstupanje od 0,7 posto. Automobil s najmanjim odstupanjem je Volkswagen ID.7, gdje je brojač kilometara tokom testa pokazivao tačnu vrijednost.
Možda su odstupanja ukupno mala, ali u nekim slučajevima, kod lizinga na primjer, svaka razlika može da rezultira finansijskim penalima.
(Vijesti.ba)