17.07.2025 / 18:20 Regija - Srbija

Vučić pustio u promet neispravnu dionicu: Ljekari počinju dežurati pored tunela?

Vučić pustio u promet neispravnu dionicu: Ljekari počinju dežurati pored tunela?
Foto: Tanjug/Jovana Kulašević/bs

Jedanaest dana nakon što je puštena u promet nova dionica autoputa Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, stiže vijest da će ljekari i medicinske sestre iz Doma zdravlja Čačak i bolnice u Užicu početi dežurati ispred jednog od dva tunela.

Novootvorena dionica autoputa Miloš Veliki i prije samog otvaranja privlačila je veliku pažnju, ali ne samo zato što je Srbija dobila novu trasu autoputa, već i zbog pitanja koliko je ta trasa zaista sigurna.

Ljekari i medicinske sestre iz Doma zdravlja u Čačku obaviješteni su 17. jula da bi trebali početi s dežurstvima ispred tunela Munjino brdo na novoj dionici autoputa Pakovraće – Požega, nezvanično saznaje agencija Beta.

Za sada je dežurstvo na dobrovoljnoj osnovi, a prijavile su se tri medicinske sestre, dok se nijedan ljekar još nije prijavio.

Ljekari i sestre koji budu dežurali pored tunela dobit će i dnevnice, ali još nije poznato kolike će one biti.

Prema nezvaničnim informacijama, pored čačanskih ljekara, na novoj dionici autoputa dežurat će i ekipe iz Zdravstvenog centra Užice.

Vlada Srbije nedavno je donijela uredbu kojom se, kako neki tumače, suspenduje Pravilnik o sigurnosti tunela, uz obavezu osiguravanja 24-satnog dežurstva hitnih službi, vatrogasaca, policije i hitne pomoći.

Portal Vreme je kontaktirao Dom zdravlja Čačak i bolnicu u Užicu u vezi sa navodima o dežurstvima, ali do objavljivanja teksta nisu dobili odgovor.

Kod oba tunela na ovoj dionici proteklih dana viđena su policijska vozila – po jedno s rotacijom sa svake strane, što je predviđeno pomenutom uredbom.

Iz JP „Putevi Srbije” nisu odgovorili na pitanje portala Vremena o tome da li će ljekari iz čačanskog doma zdravlja početi dežurati ispred tunela.

Što se tiče prisustva policije, navode da je pojačano prisustvo patrolnih vozila zbog povećanog intenziteta saobraćaja tokom ljetne sezone.

„U skladu s operativnim planovima definiše se djelovanje službi za eventualna reagovanja. Te službe nisu zadužene samo za tunele, već pokrivaju određene dionice i dijelove grada”, navodi se u pisanom odgovoru JP „Putevi Srbije” za Vreme.

Radovi na novootvorenoj dionici

Osam dana nakon što je 6. jula svečano pušten u rad, tunel Laz na novoj dionici autoputa Miloš Veliki djelimično je zatvoren zbog radova.

Javno preduzeće „Putevi Srbije“ saopštilo je 14. jula da su u toku kratkotrajni radovi na dionici Pakovraće – Požega, u tunelu Laz, u smjeru ka Čačku, te da se saobraćaj odvija preticajnom trakom.

Radovi su obezbijeđeni adekvatnom saobraćajnom signalizacijom i opremom, navedeno je u saopštenju koje je prenio FoNet.

Tunel Laz je jedan od najdužih na novoj dionici autoputa „Miloš Veliki” prema Požegi, a saobraćaj je pušten nakon svečane ceremonije kojoj je prisustvovao predsjednik Srbije Aleksandar Vučić.

Vučić je tada izjavio da je nova dionica potpuno bezbjedna za korištenje i da u tunelu Laz postoji 24-satno dežurstvo za sigurnost i nadzor, prenio je FoNet.

Da li je tunel siguran?

Kako je ranije pisalo Vreme, Vlada Srbije je 21. juna donijela Uredbu kojom se suspenduje Pravilnik o bezbjednosti tunela kako bi se omogućilo puštanje u rad autoputa.

Ministrica građevinarstva Aleksandra Sofronijević izjavila je početkom jula da su režimi automatskog i ručnog upravljanja saobraćajem u tunelu Munjino brdo identični po stepenu sigurnosti.

Rekla je i da su građani dobili 20 kilometara „sigurnog i bezbjednog puta“, prenijela je agencija Beta.

„U javnosti su se pojavile informacije da ta dionica nije sigurna, ali njeno puštanje u saobraćaj u režimu probnog rada odobreno je na osnovu izvještaja Gradskog zavoda za vještačenje. Taj izvještaj ima 270 stranica i potpisalo ga je devet inženjera sa licencama, koji sigurno ne bi radili ništa što je protiv sigurnosti“, izjavila je Sofronijević.

Nova uredba

Upravljanje saobraćajem na toj dionici trenutno se vrši ručno, prema izmijenjenoj uredbi Vlade Srbije, što nije predviđeno Pravilnikom o bezbjednosti saobraćaja u tunelima.

Prema riječima Sofronijević, inženjeri su provjerili ispunjenost svih uslova, a razlika između automatskog i ručnog upravljanja je ta što automatski sistem sam javlja u slučaju incidenta, dok to sada radi „živi čovjek“.

Također je rekla da nije tačno da 50 inženjera koji su nadzirali radove nije htjelo potpisati tehničku dokumentaciju, već su samo tražili razjašnjenja zbog novih obrazaca propisanih uredbom.

„Uredba propisuje puštanje u probni rad, a jedino ograničenje jeste zabrana ulaska vozilima koja prevoze opasni teret dok se ne uspostavi automatski sistem upravljanja u tunelima“, objasnila je.

Upozorenja studenata

Studenti Saobraćajnog fakulteta u Beogradu prije otvaranja dionice autoputa od Pakovraća do Požege, duge 19,56 kilometara, pozvali su građane da ne koriste novootvoreni tunel, tvrdeći da nije bezbjedan.

„Ne idite, ne vozite na dionici puta Pakovraće – Požega kroz novoizgrađeni tunel. Nije bezbjedno. Ne želimo još žrtava zbog njihove bahatosti“, poručili su ranije studenti na platformi X.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo