18.07.2025 / 14:10 Svijet - Poginula 241 osoba

Detalji iz crne kutije Air India: Avion je u tvojim rukama

Detalji iz crne kutije Air India: Avion je u tvojim rukama

Kapetan aviona „Air India“, leta 171, koji se prošlog mjeseca srušio u Ahmedabadu, pri čemu je poginula 241 osoba u avionu, povjerio je avion svom prvom oficiru prije polijetanja, tvrde izvori, pozivajući se na crne kutije pronađene nakon nesreće.

„Avion je u tvojim rukama“, navodno je kapetan Sumit Sabharval rekao prvom oficiru Klajvu Kunderu, izjavila su dva zapadna izvora upoznata sa sadržajem snimaka za Corriere della Sera.

Izvori su rekli da nije neuobičajeno da kapetan aviona preda kontrolu prvom oficiru tokom polijetanja. Međutim, piloti upoznati s preliminarnim izvještajem o nesreći procijenili su da je gospodin Kunder u to vrijeme „imao pune ruke posla“ upravljajući avionom.

Avion je poletio sa zemlje u 13:38:39 i ostao je u zraku oko 30 sekundi prije nego što je izgubio snagu i srušio se u stambeno naselje, usmrtivši 19 ljudi na zemlji i sve osim jedne osobe u avionu.

Prije nesreće, gospodin Kunder je pitao kapetana zašto je pomjerio prekidače za gorivo u položaj koji prekida dotok goriva u motore, rekao je Reutersu izvor upoznat s ranom procjenom dokaza američkih zvaničnika.

Kompletan transkript nije objavljen i slučaj je još uvijek pod istragom. Indijski Biro za istragu avionskih nesreća (AAIB) vodi istragu o padu, ali su i drugi pregledali sadržaj snimaka leta.

Izvori Corriere della Sera izjavili su da se čulo kako gospodin Kunder pita starijeg pilota: „Zašto ste ugasili motore?“ Drugi mikrofon je zabilježio „nejasno“ poricanje: „Nisam to uradio“. List navodi da gospodin Kunder „nije bio uvjeren“ i da je postavio isto pitanje „još nekoliko puta“ tokom dodatnih šest sekundi.

Izvor je za Reuters procijenio da snimak dijaloga iz kokpita podržava stav da je kapetan prekinuo dotok goriva do motora aviona.

Preliminarni izvještaj koji je u subotu objavio indijski AAIB potvrdio je da su prekidači za gorivo prebačeni s „radnog“ na „isključeno“ odmah nakon polijetanja – ali nije navedeno kako su pomjereni, niti se spekuliše da li je to bilo namjerno ili slučajno. U izvještaju nisu pronađeni nikakvi mehanički kvarovi niti problemi s održavanjem tokom leta.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo