Nakon izvršene analize, koja je pokazala da je eksperimentalni proces dao vrlo pozitivne rezultate, Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK je odlučilo da nastavni planovi i programi, koji su se izvodili u navedenih pet škola, od naredne školske 2025/2026. godine budu primjenjeni u svim prvim (I) i šestim (VI) razredima na području Kantona.
Uporedo s tim Ministarstvo će započeti sa primjenom eksperimentalnih nastavnih planova i programa za drugi (II) i sedmi (VII), razred koji će se izvoditi u istih pet osnovnih škola.
Jedan nastavni plan
Važno je naglasiti da ova reforma podrazumjeva potpuno usklađene smjernice, tako da će se u Hercegovačko-neretvanskom kantonu i dalje primjenjivati jedan Nastavni plan kako na bosanskom tako i na hrvatskom jeziku.
U nastojanju da učenicima pruži što bolje nastavne programe, prilagođene savremenim evropskim standardima, Ministarstvo će u koordinaciji sa Misijom OSCE-a započeti proces obuke i osposobljavanja stručnih timova i radnih grupa sastavljenih od predstavnika Pedagoškog zavoda Mostar, Zavoda za školstvo Mostar, učitelja i nastavnika osnovnih škola, Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru i Sveučilista u Mostaru. Gore navedenim aktivnostima, u Hercegovačko-neretvanskom kantonu započinje reforma obrazovnog sistema čiji je cilj stvaranje savremenog, kvalitetnog i inkluzivnog obrazovanja, pružanje funkcionalnih sadržaja koji će kod učenika razvijati osnovne kompetencije koje odgovaraju potrebama društva i tržišta rada 21. stoljeća.
Učenici u fokusu
U fokusu reforme je učenik – njegovo znanje i vještine. S tim u vezi, Ministarstvo prepoznaje važnost obrazovne reforme kao procesa od strateškog značaja za razvoj društva. U okviru svoje institucionalne uloge Ministarstvo će i dalje aktivno djelovati na donošenju akata iz svoje nadležnosti, te koordinaciji svih aktera koji su uključeni u obrazovni sistem. To se posebno odnosi na Pedagoški zavod, Zavod za školstvo i sve osnovne škole.
Kroz planirane mjere, Ministarstvo će konstantno raditi na osiguranju stabilnog i održivog okvira za unapređenje kvaliteta obrazovanja, koje podrazumijeva jačanje znanja i vještina učenika, profesionalni razvoj nastavnog kadra, jačanje kapaciteta obrazovnih ustanova, s posebnim fokusom na inkluzivnost i usklađivanje obrazovanja s potrebama društva.
(Vijesti.ba)