06.08.2025 / 11:49 Svijet - Pooštrena pravila

Grad Beč riješio haos sa električnim trotinetima u saobraćaju, problem brojnih evropskih gradova

Grad Beč riješio haos sa električnim trotinetima u saobraćaju, problem brojnih evropskih gradova
Foto: Christian Fürthner
Grad Beč pronašao je efikasno rješenje za problem koji muči brojne evropske gradove, haos s nepropisno ostavljenim električnim trotinetima.

Zahvaljujući sveobuhvatnom paketu mjera, uveden sredinom 2023. godine, Beč je uspio vratiti red na ulice i trotoare, a broj prekršaja je u značajnom padu.

- Naš cilj je bio da stanemo ukraj neredu s trotinetima. Uspjeli smo, zahvaljujući saradnji više službi i pooštrenim pravilima, izjavila je članica bečke vlade zadužena za mobilnost Ulli Sima.

Među ključnim mjerama koje su doprinijele uspjehu uvođenja reda u korištenje električnih trotineta u Beču ističe se potpuna zabrana parkiranja na trotoarima. Korisnici sad trotinete moraju ostavljati isključivo na, za to označenim mjestima, u stalcima za bicikle ili uz rub ceste. Istovremeno, broj operatera i vozila na bečkim ulicama značajno je smanjen. Dok je 2019. godine grad imao devet firmi sa 9.000 trotineta, danas djeluju samo dvije firme s maksimalno 4.000 vozila.

Grad Beč dodatno je 2024. godine unaprijedio infrastrukturu povećavši broj, za trotinete posebno označenih parking zona, sa početnih 30 na čak 400 lokacija. Uvedene su i pojačane kontrole, ne samo kroz komunalne službe već i kroz obavezu operatera da formiraju vlastite terenske timove za nadzor i pravilno parkiranje trotineta. Kazne za prekršaje su udvostručene, sad iznose 50 eura. Osim toga  mogući su i dodatni penali, definisani ugovorima s operaterima.

Važan dio reforme odnosi se i na tehnička poboljšanja, samih trotineta. Svi uređaji moraju biti opremljeni registarskom oznakom, pokazivačima smjera, dvostrukim kočionim sistemom, zvučnim upozorenjem i stabilnim osloncem za parkiranje. Također, uvedene su zabrane kretanja u područjima poput bolnica, tržnica i stambenih kompleksa, dok se u zonama s pješačkim prioritetom automatski smanjuje brzina kretanja.

Od početka provođenja novih pravila, broj prekršaja je pao s nekoliko hiljada mjesečno na svega 127 u junu 2025. godine. Ukupno je, od juna 2023., izdato više od 52.000 kazni operaterima koji nisu uklonili nepropisno parkirane trotinete.

- Beč je tim potezom postao primjer kako balansirati između tehnoloških inovacija i sigurnosti u saobraćaju. Lekcija koja bi mogla biti korisna i za gradove u Bosni i Hercegovini, koji se sve češće suočavaju s istim izazovima - saopćio je Ured Grada Beča u Sarajevu.


(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo