Italijanska vlada danas je izdala konačno odobrenje za izgradnju najdužeg mosta na svijetu s jednim rasponom, koji će povezati Siciliju s kopnom, uprkos ekološkim, finansijskim i drugim problemima koji su desetljećima odgađali odluku.
O građevini dugoj 3,7 km raspravlja se, kao o načinu koji će potaknuti razvoj siromašnog italijanskog juga, još od kasnih šezdesetih godina prošlog stoljeća.
Desničarska vlada aktuelne premijerke Giorgie Meloni dala je projektu prioritet i izdvojila 13,5 milijardi eura u narednih 10 godina za izgradnju mosta i pratećih objekata. Kopneni dio Italije od Sicilije razdvaja Mesinski tjesnac.
Prema kompaniji Messina Strait Company, most će biti dovršen 2032. godine.
Projektu se oštro protive stručnjaci koji dovode u pitanje njegovu izgradnju s obzirom na to da bi se trebao graditi u zoni potresa. Mnogi strahuju od prekoračenja troškova, moguće štete po okoliš, kao i od infiltracije lokalne mafije u građevinske ugovore.
Neke građanske grupe koje se protive izgradnji mosta jasno kažu da je on nepotreban, a ekološke organizacije su ove sedmice podnijele žalbu Evropskoj uniji, ukazujući na ozbiljne rizike po lokalni okoliš.
Snažna podrška i početak radova
Uprkos svemu, projekat ima snažnu podršku onih koji vjeruju da će brza željeznička i cestovna veza, kao alternativa trenutnom trajektnom prelazu, Siciliji i ostalim siromašnim južnim italijanskim regijama donijeti prijeko potreban poticaj i razvoj.
Nakon raspisanog međunarodnog tendera, projekat je dodijeljen konzorciju Eurolink, koji predvodi najveća italijanska građevinska kompanija Webuild. Konzorcij čine i španska grupacija Sacyr te japanska IHI.
Članovi uprave kompanije Messina Strait Company, koja nadzire projekat, navode da bi odobrenje u srijedu trebalo omogućiti početak preliminarnih radova, što uključuje arheološka i geološka istraživanja, a biće odobrena i eksproprijacija zemljišta.
Webuild procjenjuje da bi se zahvaljujući izgradnji mosta moglo otvoriti više od 100.000 radnih mjesta.
(Vijesti.ba)