Sve u svemu, popravak je negdje već hitno potreban za 25.000 kilometara asfalta u ovoj zemlji, piše Deutsche Welle.
I njemačko ministarstvo saobraćaja na parlamentarni upit stranke Ljevice moralo je priznati kako su samo za njemačke saobraćajnice potrebni upravo gigantski iznosi za neophodni popravak. Gotovo 25.000 kilometara asfalta na njemačkim glavnim saobraćajnicama je oštećeno i za radnicima vapi praktično trećina dionica "državnih", dakle međugradskih "običnih" cesta, nekih 13.600 kilometara. I autoputevi su daleko od onoga kakve zamišljaju stranci: tamo treba popravak na 11.000 kilometara, odnosno oko 19 posto. Nije bolje niti za željeznicu: i tamo 17.285 kilometara pruga i 1.156 mostova čeka na obnovu.
Podatke je od Ministarstva saobraćaja zatražio zastupnik Ljevice Dietmar Bartsch, a odgovor ministarstva dostavljen je i njemačkoj agenciji dpa. Iz njega je također vidljivo da se tek neznatno smanjila dionica željezničkih šina koje su još 2022. bile planirane za popravak. Tada je to bilo 17.585 kilometara, a 2023. godine 17.636. To je činilo 28 do 29 posto ukupne željezničke mreže. Broj željezničkih mostova u najgoroj kategoriji po njihovom stanju, kategoriji 4, dakle tek nešto iznad opasno po život, također se jedva promijenio.
Ministarstvo se nije upuštalo u objašnjenje kako se razvijao popravak cestovnih saobraćajnica od 2022. godine. Tek je ukazalo na završene modernizacijske radove na 212 djelomičnih konstrukcija mostova na autoputevima tokom 2024. godine. Ministarstvo je naglasilo da "potreba za obnovom" kod cesta može obuhvaćati širok raspon, od manjih zahvata na površini asfalta do "temeljite rekonstrukcije".
Vladajuća koalicija kršćanskih demokrata i socijaldemokrata namjerava masovno ulagati u infrastrukturu te je za to predvidjela milijarde. Ali, isto tako je teško uopće odlučiti gdje da se počne i što je najvažnije jer potreba ima baš posvuda.
Bartsch je kritikovao postojeće stanje.
"Naše saobraćajnice su na mnogim mjestima dotrajale, na hiljadama kilometara", rekao je političar Ljevice za dpa. "Od oko 4.000 mostova, prošle je godine modernizvano tek 212. Ovim puževim tempom trebat će nam gotovo 20 godina – samo za mostove." Infrastruktura je, prema njegovim riječima, konkurentski nedostatak za preduzeća i izvor frustracije za građane.
(Vijesti.ba)