Iako je proizvođač prošle godine najavio ulaganja od 68 milijardi dolara u elektrifikaciju, taj budžet je nedavno smanjen za 30%.
Takođe, ukinut je i raniji plan da električni automobili čine 30% prodaje do kraja decenije.
Predsjednik Honde Australija, Jay Joseph, rekao je za Drive da će se kompanija i dalje oslanjati na baterijska vozila, ali i razvijati alternativne tehnologije, uključujući vodonične gorivne ćelije, čim infrastruktura to omogući.
Primjer toga je novi CR-V e:FCEV, koji kombinuje gorivnu ćeliju i punjivu bateriju.
Honda tako slijedi put Toyote i Hyundaija, koji i dalje ulažu u vodonik, dok je Stellantis potpuno odustao od te tehnologije.
Ipak, razvoj vodonične infrastrukture ostaje najveća prepreka – trenutno u svijetu postoji svega oko 1.160 stanica za punjenje.
Dok jedni smatraju da su vodonik i sintetička goriva slijepa ulica, drugi, poput Toyotinog predsjednika Akia Toyode, tvrde da klasični električni automobili nikada neće dominirati tržištem.
Međutim, brojke pokazuju drugačije: prema IEA, više od 20% svih prodatih automobila u 2024. bilo je na struju, a očekuje se da taj udio premaši 25% već ove godine.
U Evropi je prodaja električnih vozila porasla na 17,5% u prvoj polovini 2025, dok je u istom periodu 2024. iznosila 13,9%.
Bez obzira na stavove velikih brendova, prelazak na električni pogon očigledno se ubrzava.
(Vijesti.ba)