11.08.2025 / 23:50 Auto - Ola Kaellenius

Šef Mercedesa žestoko protiv plana EU: "To je put u propast"

Šef Mercedesa žestoko protiv plana EU: "To je put u propast"
Foto: Agencije
Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kaellenius izjavio je da bi zabrana proizvodnje novih vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem koju EU planira uvesti 2035. mogla značiti propast za evropske proizvođače, koji već posluju u teškim uslovima.

Pristalice zabrane tvrde da je ključna za evropski zeleni plan, dok kritičari smatraju da će donijeti dodatne probleme evropskom automobilskom sektoru koji već "muku muči" sa slabom potražnjom, žestokom kineskom konkurencijom i slabom prodajom električnih vozila. Plan ide na reviziju u drugoj polovini godine, napominje Reuters.

"Ako ne stanemo na loptu, zabit ćemo se punom brzinom u zid", rekao je izvršni direktor u intervjuu za njemački poslovni list Handesblatt objavljenom u ponedjeljak, istakavši da bi mnogi evropski proizvođači mogli propasti ako Evropska unija (EU) odobri plan o zabrani, javlja Hina.

Kupci će jednostavno nabaviti aute s benzinskim i dizelskim motorima prije nego što zabrana stupi na snagu, tvrdi Kaellenius.

Njemački direktor, koji trenutno obnaša dužnost lidera evropskog automobilskog lobija ACEA, pozvao je da se umjesto zabrane uvedu porezne olakšice i jeftinija električna energija na stanicama za punjenje kako bi se potaknuo prelazak na električna vozila.

"Naravno da moramo provesti dekarbonizaciju, ali to moramo učiniti na tehnološki neutralan način. Ne smijemo smetnuti s uma svoju privredu", izjavio je Kaellenius.

Njemački proizvođači automobila u posljednje vrijeme bilježe znatan pad dobiti. Tako je konsolidirana dobit Mercedes-Benza u prvoj polovini godine potonula za 55,8 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 2,7 milijardi eura.

"Okruženje u kojem poslujemo trenutno je izuzetno kompleksno", rekao je direktor, istakavši da proizvodnja automobila nikad nije bila teža.

Među uzročnicima koji Mercedesu otežavaju poslovanje Kaellenius je izdvojio američke carine, oštru konkurenciju na kineskom tržištu te dugotrajnost prelaska na električna vozila, prenosi dpa.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo