14.08.2025 / 11:25 BiH - Dok susjedi digitalizuju

Autoceste FBiH opet zakazale: Nema TAG uređaja usred sezone!

Autoceste FBiH opet zakazale: Nema TAG uređaja usred sezone!

Kada smo pomislili da ne može gore i da nas Autoceste FBIH nakon sramotno spore gradnje novih kilometara autoputa više ne mogu iznenaditi, stigla je nova potvrda nerada i nebrige.

Trenutno niti na jednom naplatnom mjestu u Federaciji BiH građani ne mogu kupiti TAG uređaj.

"TAGOVA TRENUTNO NEMA NI NA JEDNOM NAPLATNOM MJESTU. HVALA NA RAZUMIJEVANJU", stoji na obavijesti isprintanoj na papir i zalijepljenoj na jednoj naplatnoj kućici.

Građani koji su jutros pokušali kupiti TAG uređaj, od zaposlenika Autocesta FBIH na naplatnim mjestima dobili su odgovor da uređaja neće biti, najvjerovatnije do kraja septembra.

Drugim riječima, baš u jeku turističke sezone i dolazaka dijaspore, kada su najpotrebniji i kada su gužve na naplatnim kućicama najveće, korisnici su ostavljeni bez osnovnog sredstva koje bi im omogućilo brži i jednostavniji prolazak.

Ovakva situacija još jednom pokazuje koliko je zastario i neefikasan cijeli sistem naplate putarine. Gužve na naplatnim kućicama, svakodnevna nervoza i izgubljeno vrijeme – sve to moglo bi se izbjeći boljim planiranjem i ulaganjima u modernizaciju.

Nedavno smo objavili kako Autoceste Federacije BiH već treći put pokušavaju izabrati firmu koja će u naredne tri godine održavati hardverski dio sistema naplate cestarine na svim dionicama autoceste A1. Novi tender, raspisan u julu procijenjene je vrijednosti 4,35 miliona KM bez PDV-a.

No ni to nije rješenje. Rješenje je u izmjeni zastarjelih Pravilnika, odnosno modernizaciji naplate cestarine. Susjedna Hrvatska se sprema u potpunosti implementirati novi sistem naplate cestarine, koji podrazumijeva plaćanje cestarine uz jednostavno očitavanje registarske oznake automobila. Sistem je osmišljen na način da putem web stranice (korisnik unosi registarsku oznaku vozila i podatak o bankovnoj kartici koja će biti korištena za podmirivanje troškova), a postoji mogućnost i putem mobilne aplikacije te još brojne druge.

To će osim građanima Hrvatske, putovanje olakšati i turistima koji će jednostavno i brzo moći obaviti registraciju putem većeg broja različitih kanala prodaje. Sistem će biti u potpunosti interoperabilan s postojećim evropskim sistemima naplate cestarina, čime će se vozačima omogućiti jednostavnije korištenje autocesta širom Evrope.

S druge strane, na sramotu nadležnih, na autoputu u BiH i dalje ćemo gledati stotine automobile zaglavljenih u gužvama na naplatnim kućicama. Autoceste FBiH na svojoj web stranici za sve one koje imaju ACC TAG imaju prilično jednostavna rješenja, u smislu registracije i uplate na korisnički račun.

Međutim, po uređaj se i dalje, narodski rečeno, "ide pješke”. Uz to, potencijalni korisnici imaju obavezu bespotrebnog potpisivanja ugovora i prikupljanja dokumentacije, što pogoduje tek bespotrebnoj administraciji, a nikako efikasnosti postupka.

Primjera radi, Mađarska i Bugarska uopšte nemaju uređaje. Dovoljno je da su korisnik u samo nekoliko koraka registruje na web stranici tamošnjih autocesta, uplati korištenje autoceste na sedam dana, mjesec ili godinu, te unese registarske oznake svog vozila.

U prevodu, upravo registracija vašeg vozila je zapravo ACC TAG, te nema potrebe za kupovinom posebnog uređaja.

Zato uporno postavljamo pitanje zašto se i u BiH ne bi implementirao sistem kojeg će imati Hrvatska, ali i ostale evropske zemlje, što omogućava slobodan prolazak bez zaustavljanja, smanjenje gužvi, skraćivanje vremena putovanja i smanjenja emisije štetnih plinova.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo