18.08.2025 / 08:45 Svijet - Tržište

U drugom kvartalu u zapadnoj Evropi registrovan rekordan broj električnih vozila

U drugom kvartalu u zapadnoj Evropi registrovan rekordan broj električnih vozila
Foto: Agencije
Rekordan broj električnih automobila registovan je u zapadnoj Evropi između aprila i juna, jer su se na tržište pojavili pristupačniji automobili na baterije, pokazuje novo istraživanje.

Skoro 600.000 električnih vozila na baterije izašlo je na ceste u drugom kvartalu, što je poticaj prodaji koja je rasla sporije nego što je predviđeno u protekloj godini, piše The Guardian.

Rekordni plasman, koji će vjerovatno biti dostignut u tekućem kvartalu, dogodio se ulaskom pristupačnijih BEV vozila na tržište i ubrzanjem prodaje u južnoj Evropi, po riječima Matthiasa Schmidta, automobilskog analitičara sa sjedištem u Berlinu.

- Električna vozila prvi put postaju pristupačnija i privlačnija potrošačima, odnosno fizičkim licima. Ranije su to bili samo korporativni potrošači, vozači službenih automobila - rekao je Schmidt.

Iako su električni automobili mnogo jeftiniji za posjedovanje od njihovih benzinskih ekvivalenata, često dolaze s višom kupovnom cijenom. Međutim, dolazak manjih i jeftinijih modela smatra se važnim korakom u uvjeravanju kupaca s nižim prihodima da pređu s vozila na fosilna goriva.

Evropski proizvođači automobila, poput vlasnika Citroëna, Stellantisa i Renaulta, počeli su uvoditi pristupačnije modele kako bi privukli potencijalne kupce i smanjili prosječne emisije svojih voznih parkova u skladu s propisima EU.

Kontinuirano uvođenje mreže za punjenje širom Evrope također pomaže u uklanjanju strahova potencijalnih vlasnika o mogućnosti pronalaska mjesta za punjenje tokom putovanja.

Kao rezultat toga, predviđa se da će kvartalna prodaja širom zapadne Evrope prvi put premašiti 600.000 između jula i septembra, dijelom zahvaljujući septembarskom izdavanju nove registarske tablice u Velikoj Britaniji, što je tradicionalno podsticalo prodaju.

Prodaja električnih vozila proizvedenih u Kini također raste širom Evrope, posebno onih koje proizvodi BYD, koji se takmiči s Teslom Elona Muska, da postane najveći svjetski proizvođač električnih automobila i fokusira se na prodaju u Velikoj Britaniji, Španiji i Italiji.

Četvrtina BYD vozila isporučenih u Evropu završava na britanskim putevima, rekao je Schmidt. EU je uvela carine do 35 posto na električna vozila proizvedena u Kini krajem 2024. godine, nakon jednogodišnje istrage protiv subvencija. Trenutno je jedno od 10 električnih vozila koja se nalaze na evropskim putevima proizvedeno u Kini.


(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo