Krajem jula SAD i EU postigli su trgovinski dogovor prema kojem će se na uvoz većine evropske robe u SAD plaćati carina od 15 posto, no brojni ključni detalji, uključujući carine na uvoz farmaceutskih proizvoda i automobila, još uvijek čekaju na razradu.
Otkad je američki predsjednik Donald Trump u aprilu najavio više carine, uvoz automobila proizvedenih u Evropskoj uniji carini se po stopi od 27,5 posto. Iako je postignut okvirni dogovor, evropski proizvođači strahuju od naglog preokreta, budući da Trump još nije izdao izvršnu odredbu za snižavanje automobilskih carina.
Za finalizaciju trgovinskog dogovora potrebno je hitno sniženje automobilskih carina, upozorila je njemačka vlada, javlja Hina.
'Konkretno, automobilske carine moraju hitno biti snižene, kao što je dogovoreno. Svjesni smo i značajnog opterećenja na izvozno orijentisanu privredu ... Naša je uloga nastaviti u potpunosti podržavati Evropsku komisiju u ovom procesu', izjavio je glasnogovornik njemačke vlade na konferenciji za medije.
Sjedinjene Američke Države glavno su izvozno tržište automobilske industrije Evropske unije, prema podacima koje je Eurostat objavio u julu, uz čak petinu udjela u ukupnoj dodanoj vrijednosti evropske proizvodnje automobila za inostrana tržišta u 2023. godini.
Automobilska industrija u EU zapošljavala je 2023. ukupno 2,47 miliona radnika, pri čemu je čak trećina sastavljala automobile namijenjene inostranim tržištima, a daleko najveći broj radnika na izvoznim poslovima zapošljavala je upravo njemačka automobilska industrija, pokazali su podaci evropskog statističkog ureda.
(Vijesti.ba)