Federalno ministarstvo pravde priznalo je danas konačno zastoj u radu registra poslovnih subjekata u cijeloj Federaciji BiH.
Podsjetimo, Vijesti.ba su otvorile ovu temu nakon što su nam iz Općinskog suda u Sarajevu potvrdili da je usporen sistem rada u postupku osnivanja podružnica društava koja su osnovana prije juna 2024. godine.
Tada nam je rečeno da je u svim sudovima Federacije BiH, Federalno ministarstvo pravde nadležno za zaključivanje Ugovora za funkcionisanje i održavanje sistema osnivanja poslovnih subjekata i njihovih podružnica.
Nakon toga obratili su nam se i privredni subjekti sa područja Tuzlanskog kantona sa istim problemom. Naš portal se obratio Federalnom ministarstvu pravde koje se danas oglasilo tvrdnjom da poduzima sve aktivnosti na ponovnom uspostavljanju rada servera za registraciju poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Međutim, kako navode iz Ministarstva, ta nastojanja otežava činjenica da je server za registraciju poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine dugi niz godina smješten u prostorijama Općinskog suda u Sarajevu, te da sistem za registraciju poslovnih subjekta koristi isključivo internet protokol adresu (IP adresu) Općinskog suda u Sarajevu.
- U međuvremenu, Federalno ministarstvo pravde poduzima sve aktivnosti kako bi, u okviru svoje nadležnosti, osiguralo uslove za ponovno funkcionisanje servera, a u saradnji sa Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) intenzivno radi na uspostavljanju novog tehničkog rješenja kojim će se osigurati napredan sistem registracije poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine – navodi se u saopćenju Ministarstva pravde FBiH.
Iako su iz Ministarstva iznijeli niz opravdanja i pokušaja prebacivanja odgovornosti između različitih institucija, privredni subjekti sve manje žele slušati takve izgovore.
Za privrednike je najvažnije da sistem funkcioniše efikasno i da im omogući jednostavno i brzo poslovanje. S obzirom na to da se upravo iz njihovih prihoda finansiraju pomenute institucije, imaju pravo tražiti pouzdanu i transparentnu uslugu, bez dugotrajnih zastoja i birokratskih prepreka.
Vrijeme je za konkretne i efikasne korake, a ne prebacivanje odgovornosti s jedne institucije na drugu.
Ulaganje u digitalizaciju i modernizaciju administrativnih procedura mora postati prioritet, jer samo tako može doći do stvarnog poboljšanja poslovnog ambijenta i smanjenja prepreka za sve one koji doprinose ekonomskom rastu i zapošljavanju.
(Vijesti.ba)