Školska godina u osnovnim i srednjim školama u ZDK počinje 1. septembra, a zvanični podaci o broju đaka bit će poznati uskoro. Prognoze su kako će broj đaka biti malo veći ili na prošlogodišnjoj razini, kada je osnovne škole pohađalo ukupno 27.409 osnovaca te 11.091 srednjoškolac.
Osim primjene novih nastavnih planova i programa u redovnim osnovnim školama i gimnazijama, od školske 2023/2024. godine u Mješovitoj srednjoj školi Tešanj primjenjuju su eksperimentalno nastavni planovi i programi za prva dva pilot – zanimanja, među kojima je zanimanje Tehničar za obradu drveta (IV stepen) i zanimanje Stolar (III stepen).
Navedeni nastavni planovi i programi nastali su kroz saradnju na realizaciji projekta “Stručno obrazovanje u BiH” na području ZDK-a, a na osnovu Memoranduma o razumijevanju koji je potpisan sa Njemačkim društvom za međunarodnu saradnju (GIZ) i Švicarskom agencijom za razvoj i saradnju (SDC).
- Ovo upućuje na činjenicu da nas u narednom periodu očekuje sukcesivni pristup u izradi i donošenju nastavnih planova i programa za škole srednjeg stručnog obrazovanja i obuke, čime bi se zaokružile aktivnosti na reformi nastavnih planova i programa u osnovnim i srednjim školama na području ZDK-a, a što je jedan od definiranih prioriteta u Strategiji razvoja ZDK, podvukla je Salkić.
Ovom su koraku, napominje, prethodile ozbiljne pripreme pa je tako u periodu od 2020. do 2022. godine na području tog kantona uspješno implementiran projekat ''Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu“. Partneri u tom projektu bili su Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK, Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini i Pedagoški zavod Zenica.
- Kao rezultat navedenog projekta, u 2022. godini urađena su 53 nova nastavna plana i programa za opće obrazovanje (redovne osnovne škole i gimnazije) i isti su se primjenjivali u pilot-fazi u školskoj 2022/2023. godini te eksperimentalno od školske 2023/2024. godine u prvom, drugom, šestom i sedmom razredu u osnovnim školama, kao i svim razredima gimnazije, a shodno propisima kojima se regulira osnivanje i rad ekperimentalnih škola u ZDK.
Od školske 2024/2025. godine, novi nastavni planovi i programi na bosanskom jeziku primjenjuju su i na području općine Žepče, a pružena je i savjetodavno-tehnička podrška u drugim administrativnim oblastima u BiH (Bosanskopodrinjski kanton, Srednjobosanski kanton i Distrikt Brčko), ističe Salkić, koja je bila i koordinatorica projekta ''Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu“ u ZDK.
Zeničko-dobojski kanton će od nastupajuće školske godine prvi i primjeniti nove programe, a podršku u implementaciji novih nastavnih planova i programa kontinuirano je pružao Pedagoški zavod Zenica. U tom su cilju realizirani različiti seminari, obuke, treninzi i online edukacije za obrazovne profesionalce.
(Vijesti.ba / FENA)