09.09.2025 / 09:59 Zanimljivosti - Tržište

Izdavači strahuju da AI sažeci smanjuju online promet

Izdavači strahuju da AI sažeci smanjuju online promet
Ilustracija / Freepik

Kada je glumica Sorcha Cusack u januaru napustila BBC-jevu dramu Father Brown, to je dospjelo na naslovnice, uključujući i novine u vlasništvu Reacha, među kojima su The Mirror i Daily Express.

Ali priča nije privukla pažnju kakvu bi Reachovi mediji očekivali prije godinu dana ili čak na početku godine. Reach je to pripisao AI Overviews (AIO) – AI sažetku na vrhu Googleove stranice s rezultatima pretrage.

Umjesto da kliknu na priču na web stranici Reach novina, čitatelji su se zadovoljili sažetkom koji nudi AI, piše BBC.

Ova funkcija zabrinjava novine i druge medijske izdavače, koji su već izgubili velik dio prihoda od oglašavanja u korist društvenih mreža.

Na zahtjevnom tržištu, posjetioci koji dolaze preko Google pretrage vrijedan su izvor prometa.

- Velika briga potkrijepljena određenim podacima, jeste da će AI sažeci dovesti do toga da manje ljudi klikne na sadržaj iza njih, što bi imalo negativne posljedice za izdavače - kaže dr. Felix Simon, istraživač u oblasti AI i medija na Reuters Institutu za novinarstvo Univerziteta Oxford.

On naglašava da je teško procijeniti razmjere problema jer Google ne objavljuje podatke o procentu klikova. DMG Media, vlasnik MailOnline-a, Metroa i drugih medija, navela je u izjavi britanskoj Upravi za konkurenciju i tržišta (CMA) u julu da je AIO uzrokovao pad procenta klikova i do 89 posto.

To znači da izdavači nisu pravedno nagrađeni za svoj rad, kaže David Higgerson, glavni digitalni urednik Reacha.

- Izdavači obezbjeđuju tačan, pravovremen, pouzdan sadržaj koji u suštini pokreće Google, a zauzvrat dobijemo klik, koji se, nadamo se, može unovčiti kroz naš pretplatnički servis. Sada, s Googleovim sažecima, smanjuje se potreba da neko uopće klikne na naš sadržaj, ali bez ikakve finansijske koristi za izdavača. To je još jedan primjer gdje distributer informacija nije njihov stvarni kreator, ali uzima svu finansijsku korist - rekao je Higgerson.

Postoji i zabrinutost zbog Googleovog novog alata AI Mode, koji prikazuje rezultate pretrage u konverzacijskom stilu, s mnogo manje linkova nego tradicionalna pretraga.

- Ako Google potpuno pređe na AI Mode i to dobije veliki odjek, to će biti potpuno pogubno za industriju - kaže Higgerson.

- Definitivno ulazimo u eru s manje klikova i manje posjeta preko preporuka za izdavače - kaže Stuart Forrest, globalni direktor digitalnog izdavaštva u Bauer Media.

- Veći dio prošle decenije Google je uvodio sve više funkcija u stranicu rezultata pretrage (SERP), što smanjuje potrebu da korisnici posjećuju web stranice. To je izazov s kojim se sektor suočava - navodi.

Forrest kaže da nije primijetio pad prometa na Bauerovim sajtovima, među kojima su brendovi Grazia i Empire, zbog AIO funkcije. Ali to bi se moglo promijeniti, piše BBC.

"Apsolutno mislim da će, kako vrijeme prolazi i kako se korisnici naviknu na te panele, to bez sumnje postati izazov. Mi se već ponašamo kao da moramo odgovoriti na tu prijetnju.“

U svoju odbranu, Googleov portparol je rekao:

„Više nego bilo koja druga kompanija, Google daje prioritet slanju prometa na web i mi nastavljamo svakodnevno usmjeravati milijarde klikova na web stranice.“

 

(Vijesti.ba / FENA) 

 

Izdvajamo