Najviši zvaničnici njemačke politike i industrije prisustvovali su u utorak otvaranju sajma automobilske industrije IAA Mobility u Münchenu, koji se smatra jednim od najvažnijih svjetskih sastanaka za automobilsku industriju.
Njemački kancelar Friedrich Merz iskoristio je priliku da se ohrabri protiv planiranih ograničenja na nivou cijele EU koja bi proizvođačima trebala zabraniti prodaju novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine.
Merz, konzervativac, rekao je da su "jednostrane političke obaveze prema specifičnim tehnologijama" bile "pogrešan pristup ekonomskoj politici".
Umjesto toga, Evropska unija bi trebala težiti kombinovanju "konkurentnosti i efikasne zaštite klime kroz otvorenost prema tehnologiji", ustvrdio je, koristeći uobičajeni njemački termin za djelovanje u vezi s klimatskim promjenama.
Kancelar je također naglasio potrebu da Njemačka ponovo postane konkurentnija, s obzirom na probleme u cijelom sektoru s kojima se njemački proizvođači automobila suočavaju već nekoliko godina, uključujući povećanu konkurenciju iz inostranstva, pad prodaje na kineskom tržištu i nove američke tarife.
Neke zemlje EU su odustale od postepenog ukidanja motora s unutrašnjim sagorijevanjem, posebno one s velikom automobilskom industrijom, uključujući Njemačku.
Iako je cilj ovog poteza suzbijanje emisija štetnih za klimu, konzervativni i desničarski političari tvrde da će to dodatno ugušiti evropske proizvođače automobila koji se bore s problemima, a koji se suočavaju sa sve većom konkurencijom iz Kine.
Ranije ove godine, komisija je najavila da će ove godine preispitati de facto zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, nakon što je predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen najavila mogućnost izuzeća za vozila na električni pogon.
(Vijesti.ba / FENA)