Nastavnici ujutro skupljaju mobitele učenika i zaključavaju ih do kraja školskog dana, barem u srednjoj školi Kungsvägen u Sipou, sjeveroistočno od Helsinkija.
Direktorica Maria Tallberg izjavila je da je prelazak na školu bez telefona „nadmašio očekivanja“.
– Naravno, učenici su se u početku malo bunili, posebno jer ih ne mogu koristiti tokom odmora, ali duboko u sebi razumiju zašto je tako. Mnogi su također rekli da nisu bili svjesni koliko su ovisni o mobitelu – rekla je Tallberg za AFP tokom nedavne posjete.
Novi zakon o zabrani mobitela tokom nastave stupio je na snagu 1. augusta širom Finske, zemlje nadaleko poznate po visoko kvalitetnom obrazovanju. Nekoliko općina i pojedinih škola sada je odlučilo proširiti zabranu na cijeli boravak u školi, uključujući i odmore. Prije ovog zakona, već je postojala preporuka školama da ograniče korištenje mobitela u učionicama, koju je izdala finska nacionalna agencija za obrazovanje.
I širom svijeta se raspravlja o tome kako korištenje pametnih telefona utiče na mentalno, pa čak i opće zdravlje, kao i na učenje i obrazovanje. Mnoga izvještaja, uključujući i UNESCO-vo iz 2023. godine, upozoravaju da mobiteli u učionici ometaju nastavu jer ometaju koncentraciju učenika.
Nekoliko drugih zemalja usvojilo je slična ograničenja, uključujući Južnu Koreju, Italiju, Nizozemsku i Francusku.
Annika Railila, nastavnica hemije u školi Kungsvägen, rekla je da su učionice sada mirnije, a učenici manje rastreseni.
– Prije smo ih skoro na svakom času morali podsjećati da telefon ostane u torbi i da ga ne koriste tokom nastave. Učenici se sada više druže tokom odmora – kaže.
Petnaestogodišnji Kie Lindfors opisao je školsko okruženje kao „vrlo drugačije“.
– Više razgovaram s ljudima, a u školi postoji prostorija u kojoj se nalaze društvene igre i slično, tako da mi je sada jako zabavno ići tamo igrati se za vrijeme odmora – rekao je.
Njegova razredna kolegica Lotta Knapas smatra da je sada škola postala „mnogo bučnija“.
– Razumijem da ih ne možemo koristiti na nastavi, ali mislim da je pomalo glupo što nam ih oduzimaju na cijeli dan – rekla je.
Oscar Ingman, četrnaestogodišnjak, boji se da bi se neki učenici zbog ove odluke mogli osjećati usamljenije.
– Vidim da je više učenika društvenije, više ih razgovara i slično. Ali povremeno vidim i neke učenike kako samo sjede sami u hodniku – rekao je.
Misija škole je organizirati aktivnosti tako da djeca uvijek imaju nešto da rade, rekla je direktorica, napominjući da se nasilje na internetu u školi već smanjilo.
– Učenici su prije fotografisali i snimali sadržaje tokom nastave ili još više na odmorima, a često smo morali provoditi istrage u slučajevima kada su se video snimci dijelili okolo – rekla je Tallberg.
Novi trendovi
Novi finski zakon usvojen je nakon što su se obrazovni rezultati naglo pogoršali, rekao je za AFP finski ministar obrazovanja Anders Adlercreutz.
– Primijetili smo u našoj zemlji, kao i mnoge druge zemlje, da su se vještine čitanja i matematike pogoršale, a „finski pristup“ znači biti proaktivan u stvaranju više prostora za učenje i podučavanje. Uklanjanje ometajućih elemenata iz učionice pomaže – rekao je Adlercreutz.
Najnoviji rezultati OECD-ovog Programa za međunarodnu procjenu učenika (PISA) iz 2022. godine pokazali su da su se vještine finskih petnaestogodišnjaka u matematici, čitanju s razumijevanjem i prirodnim naukama pogoršale.
Ipak, Finska je i dalje iznad prosjeka OECD-a u svim predmetima među 38 zemalja članica.
Nastava je počela, ali nema nastavnika: U MIOC-u su cijelo ljeto tražili tri nastavnika fizike
Zabrana mobitela ne znači da škole izlaze iz digitalnog svijeta, tvrdi ministar Adlercreutz.
– Važno je da djeca imaju fizičke knjige, ali također moraju biti digitalno pismena. No, u svijetu koji se tako brzo kreće, možda je uloga škola također poučavanje sporosti – da budu mjesto gdje se moraš prisiliti čitati duže tekstove, fokusirati se na jednu stvar i svrhovito raditi na dugoročnom cilju – rekao je.
(Vijesti.ba)