Snapchat je optužen od strane danske istraživačke organizacije da dopušta „ogroman broj“ dilera droga da otvoreno posluju na platformi, što djeci olakšava kupovinu supstanci poput kokaina, opioida i MDMA.
Ova društvena mreža tvrdi da proaktivno koristi tehnologiju za filtriranje profila koji prodaju drogu. Međutim, istraživanje organizacije Digitalt Ansvar (Digitalna odgovornost), koja promoviše odgovoran digitalni razvoj, pokazalo je da Snapchat ne uspijeva moderirati jezik povezan s drogom u korisničkim imenima. Organizacija je također optužila Snapchat da ne reaguje adekvatno na prijave profila koji otvoreno prodaju drogu.
Istraživači su koristili profile 13-godišnjaka i pronašli veliki broj prodavača droge na Snapchatu, čija su korisnička imena sadržavala ključne riječi poput „coke“, „weed“ i „molly“.
Snapchat je kasnije saopštio da je „proaktivno onemogućio“ 75% prijavljenih profila i da su sada svi uklonjeni.
Istraga je također pokazala da, uprkos ranijim kritikama, Snapchatovi sistemi za preporuke i dalje šire i promovišu profile onih koji prodaju ilegalne droge – uključujući i djeci koja ranije nisu pokazala interesovanje niti interakciju s dilerima.
Za samo nekoliko sati, testni profili istraživača, predstavljeni kao 13-godišnjaci, dobili su preporuke da dodaju do 70 sumnjivih dilerskih profila, i to samo zato što je jedan prijatelj bio povezan s takvim profilom.
Direktor Digitalt Ansvara, Ask Hesby Holm, rekao je: „Kao dijete ili mlada osoba, ne morate sami tražiti te profile; Snapchat vam ih može direktno preporučiti. To je duboko problematično."
Snapchat tvrdi da proaktivno koristi tehnologiju za filtriranje profila koji prodaju drogu na platformi. Naše istraživanje pokazuje da to nije istina. Snapchat hostuje ogroman broj profila povezanih s drogom i izgleda da ne moderira ni implicitni ni eksplicitni jezik vezan za drogu u korisničkim imenima.“
On je dodao da ovakvo ignorisanje profila s očiglednim korisničkim imenima znači da „djeca i mladi imaju vrlo jednostavan pristup kupovini droge na Snapchatu“. „Nije problem u tehnologiji, već u volji. Snapchat može vrlo lako filtrirati takva korisnička imena“, zaključio je Holm.
Prema podacima Snapchata, 2023. godine ova platforma je imala 90% dohvata među mladima od 13 do 24 godine u nordijskim zemljama. Digitalt Ansvar optužio je Snapchat za kršenje pravila EU o digitalnim uslugama kada je riječ o zaštiti djece i pozvao vlasti da reagiraju.
(Vijesti.ba)