Prema važećim zakonima, promjena namjene zemljišta moguća je tek nakon rješavanja imovinsko-pravnih odnosa i pribavljanja saglasnosti države. Budući da je značajan dio parcela na trasama predviđenih cesta u vlasništvu Bosne i Hercegovine, procedura je u potpunosti zaustavljena.
- Ovo je još jedna ilustracija kako nefunkcionisanje institucija na višim nivoima zaustavlja razvojne procese. Projekti vrijedni stotine miliona maraka, koji su potpuno spremni za realizaciju, blokirani su zbog nekoliko stotina metara zemljišta u državnom vlasništvu - kazao je premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić.
On je podsjetio da su nakon odluka Ustavnog suda BiH iz 2023. godine domaće institucije dužne pronaći trajno rješenje za pitanje državne imovine, ali da se do danas ništa nije promijenilo. Apsurdno je, kaže Halilagić, da imamo projekat poput obilaznice Živinice, težak više od 50 miliona KM, izabrane izvođače, a da pri tome od 17 kilometara dionice mi možemo izdati dozvole za radove na 870 metara.
Na pitanje kako se u drugim dijelovima FBiH grade putevi, Halilagić je rekao da je očito da su kantoni u Hercegovini favorizirani kada je u pitanju izdvajanje novca i prolaze projekti teški više od 900 miliona KM.
- Tuzlanski kanton puni budžet FBiH, a neko drugi ga prazni. Mi nemamo luksuz čekati godinama. Autocesta Tuzla-Orašje i brza cesta Tuzla-Sarajevo su kičma saobraćajnog razvoja ovog dijela zemlje. Dok se u Hercegovini i drugim regijama zaobilaze iste prepreke, Tuzlanski kanton postaje taoc političkih blokada - naglasio je Halilagić.
Kako bi se prevazišla postojeća situacija, Vlada TK uputila je Vijeću ministara BiH zahtjev za hitno imenovanje Komisije za državnu imovinu, inicijativu za izmjene Zakona o poljoprivrednom zemljištu i dopune Zakona o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom, te poseban zahtjev za izuzeće određenih parcela koje su neophodne za izgradnju prve faze dionice Šićki Brod-Đurđevik.
Iz Vlade ističu da su uputili i inicijativu prema Uredu visokog predstavnika u BiH, tražeći da upravo OHR omogući izuzeće za infrastrukturne projekte, jer su, kako navode, iscrpljene sve domaće mogućnosti. Vlada Tuzlanskog kantona naglasila je da će nastaviti s pripremnim aktivnostima, ali da konačna deblokada ovih strateških projekata zavisi od institucija na državnom nivou i OHR-a.
(Vijesti.ba)