Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona u saradnji sa Pedagoškim zavodom Tuzlanskog kantona i sindikatima osnovnog i srednjeg obrazovanja i odgoja, organizovalo je danas obilježavanje Svjetskog dana učitelja te su nagrađeni najzaslužniji.
Među njima i Sanija Adrović, nastavnica hemije, dobitnica Nagrade za životno djelo.
"S obzirom na dugogodišnju karijeru, bilo je svega. Međutim poz podrške učenika, lokalne zajednice, roditelja i kolektiva kroz koje sam prolazila, ne bih uspjela biti ono što danas jesam"- kaže nam. Da je danas zahtjevno biti učitelj, smatra i ova prosvjetna radnica.
"Iako su informacione tehnologije toliko napredovale da učenici jednim klikom nađu sve što ih zanima, ne mogu naći ono na šta ja težište stavljam, a to su odgojne komponente"-naglasila je nastavnica Adrović.
Nastavni planovi i progami nameću jedno, moderni način života drugo jer mlađim feneracijam su sve infromacije servirane, te je nastavnicima teško zadržati pažnju učenicima i zainteresovati ih za gradivo. Međutim, neki nastavnici čine to kroz inovacije.
"Pristup moj učenicima je na drugačiji način i da oni sa radošću i lakoćom izučavaju predmet koji ja predajem. Oni su moja najveća inspiracija. Svaki put dolazim do nekih novih ideja i metoda, a kako bih ja njima nastavu učinila jednostavnijom i kreativnijom i to im približila"- izjavila je Edita Omerović Suljić, nastavnica njemačkog jezika i dobitnica nagrade Inovativni nastavnik.
Položaj nastavnika je zadovoljavajući, ali su otvorene šanse za napredak.
"One se ogledaju u jednoj višestrukoj saradnji kako kompletnog društva, roditelja, nastavnika i ne samo obrazovnih vlasti već i zakonodavnih vlasti, a da što bolje usmjerimo kvalitet našeg obrazovanja"-mišljenja je Izet Nanić, direktor Pedagoškog zavoda TK.
Iz resornog ministartsva smatraju da je ulaganje u obrazovni kadar, ustvari ulaganje u obrazovanje jednog društva.
"Mi smo uložili dosta napora da popravimo materijalni status učitelja, nastavnika i profesora jer smo svjesni da nema kvalitetnog obrazovanja bez dobrog učitelja, nastavnika, profesora"-riječi su Ahmeda Omerovića, ministra obrazovanja i nauke TK.
Ipak, mlađi se sve rjeđe odlučuju na ovaj poziv. I to nije samo problem u BiH već u cijelom sviejtu gdje nedostaje čak 40 miliona nastavnika. Primjera radi, samo u Njemčakoj nedostaje oko 30.000. U našoj zemlji, rješenja se vide kroz nestručan kadar, odnosno, studente i penzionere.
"Sve je veća potreba za tim. Nemamo kadra. Dugi rad na određeno vrijeme je doveo do toga da imamo nastavnike, ali koje rade druge poslove i ne žele napustiti te poslove i dođu u obrazovanje gdje je nesigurnost posla. Imamo situaciju da nam ljudi rade po 18,19 ili 20 godina na određeno što je neprihvatljivo kada imate deficit takvog kadra"-stava je Sumedin Kulović, iz Samostalnog sindikata radnika osnovnog obrazovanja i odgoja i nauke TK. Još jedan od izazova u ovoj profesiji je i nesigurnost u smislu maloljetničke delikvencije i napada na nastavnike koji pokušavaju dobiti status službene osobe.
Na neki način, problemima u kraj se pokašava stati sa fičkim osiguranjem, video nadzorom i razim pravilnicima, a na odgovornost su pozvani i roditelji.
"Roditelj ima obavezu, u slučaju da dođe do problema u školi, da sarađuje sa zdravstvenim ustanovama i policijom, a to prije nismo imali. Jednostavno, učenik se pošalje u školu dok je sada situacija drugačija, a psotoje i doroeđen sankcije ako ne sarađujete sa strukom"-zaključuje Kulović.
Svjetski dan učitelja proglasio je UNESCO 1994. godine, prisjećajući se 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.
(Vijesti.ba)