06.10.2025 / 13:23 BiH - Pod povećalom Evrope

Afere tresu Autoceste FBiH: Lasić ne smije ostati na čelu!

Afere tresu Autoceste FBiH: Lasić ne smije ostati na čelu!
Denis Lasić / Vijesti.ba
Dok je javnost u Bosni i Hercegovini još bila u šoku od izvještaja federalne revizije, koji je razotkrio niz nepravilnosti u radu JP Autoceste FBiH uključujući i skandalozno povećanje troškova radova na samo četiri dionice za nevjerovatnih pola milijarde KM (255 miliona eura), uslijedio je novi udarac. I to iz Evrope.

Ured evropskog javnog tužitelja iz Venecije poslao je obavijest čelnicima Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH da su pod istragom zbog sumnje na korupciju i netransparentnog trošenja novca iz evropskih fondova prilikom gradnje dionice autoputa Medakovo-Poprikuše i Ozimice Poprikuše. Pod istragom su generalni direktor JP Autoceste Denis Lasić,, izvršni direktor Autocesta Asmir Dževlan, konsultant u Autocestama Erdal Trhulj i službenica za javne nabavke Katica Vranjković.

Sumnjiči ih se da su u saradnji s italijanskom firmom Technital doslovno prepravili finansijsku ponudu, smanjivši je s 4,6 miliona eura na 4,06 miliona eura, čime su od drugorangiranog ponuđača napravili pobjednika. 

Predstavnici posredničke firme Trasa izvršili su dodatnu evaluaciju prvobitne ponude i utvrdila da je, faktički, Uprava Autocesta zamijenila ponude. Umjesto prvobitne od 4,6 miliona eura, ubacili su nižu ponudu od 4,06 miliona eura.

Trasa je slučaj prijavila EIB-u (Evropskoj investicijskoj banci), SIPA-i i pravosudnim institucijama u BiH, dostavivši i originalnu skeniranu ponudu kao dokaz. U međuvremenu, EIB je, s obzirom na to da se radi o sredstvima iz EU, odmah informisao Ured evropskog tužioca.

Dokumentacija u posjedu evropskih istražitelja otkriva još mračniju pozadinu. Osumnjičeni su, prema iskazima svjedoka i dokazima, organizovali sastanak u Istočnom Sarajevu s ciljem da, uz mito od 125.000 eura, dogovore zamjenu ponuda u korist italijanske firme.

U bilo kojoj pravnoj državi, i sama istraga evropskih tužilaca bila bi dovoljan razlog za trenutnu smjenu ili ostavku direktora Autocesta. No, u BiH, gdje su institucije u stanju dubokog sna, Lasić i dalje sjedi u fotelji, kao da se ništa ne događa.

Njegov ostanak ozbiljno narušava kredibilitet kompanije pred međunarodnim partnerima, prije svega EIB-om, a budući projekti bi mogli biti u potpunosti blokirani, čime bi BiH i onako na evropskom dnu po izgrađenim kilometrima autoputa, mogla još dublje potonuti u izolaciju.

Osim toga i povećanje troškova na četiri dionice od 255 miliona eura je rezultiralo krivičnom prijavom Federalnom tužilaštvu, a da ne govorimo o katastrofalnom kašnjenju na izgradnji kapitalnog projekta tunela Prenj.

Autoput koji vodi preko sumnjivih ponuda, istraga, ucjena ništa je drugo do slijepa ulica.

Vrijeme je da Denis Lasić ode ...


(Vijesti.ba)

Izdvajamo