Ured evropskog javnog tužitelja iz Venecije poslao je obavijest čelnicima Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH da su pod istragom zbog sumnje na korupciju i netransparentnog trošenja novca iz evropskih fondova prilikom gradnje dionice autoputa Medakovo-Poprikuše i Ozimice Poprikuše. Pod istragom su generalni direktor JP Autoceste Denis Lasić,, izvršni direktor Autocesta Asmir Dževlan, konsultant u Autocestama Erdal Trhulj i službenica za javne nabavke Katica Vranjković.
Sumnjiči ih se da su u saradnji s italijanskom firmom Technital doslovno prepravili finansijsku ponudu, smanjivši je s 4,6 miliona eura na 4,06 miliona eura, čime su od drugorangiranog ponuđača napravili pobjednika.
Predstavnici posredničke firme Trasa izvršili su dodatnu evaluaciju prvobitne ponude i utvrdila da je, faktički, Uprava Autocesta zamijenila ponude. Umjesto prvobitne od 4,6 miliona eura, ubacili su nižu ponudu od 4,06 miliona eura.
Trasa je slučaj prijavila EIB-u (Evropskoj investicijskoj banci), SIPA-i i pravosudnim institucijama u BiH, dostavivši i originalnu skeniranu ponudu kao dokaz. U međuvremenu, EIB je, s obzirom na to da se radi o sredstvima iz EU, odmah informisao Ured evropskog tužioca.
Dokumentacija u posjedu evropskih istražitelja otkriva još mračniju pozadinu. Osumnjičeni su, prema iskazima svjedoka i dokazima, organizovali sastanak u Istočnom Sarajevu s ciljem da, uz mito od 125.000 eura, dogovore zamjenu ponuda u korist italijanske firme.
U bilo kojoj pravnoj državi, i sama istraga evropskih tužilaca bila bi dovoljan razlog za trenutnu smjenu ili ostavku direktora Autocesta. No, u BiH, gdje su institucije u stanju dubokog sna, Lasić i dalje sjedi u fotelji, kao da se ništa ne događa.
Njegov ostanak ozbiljno narušava kredibilitet kompanije pred međunarodnim partnerima, prije svega EIB-om, a budući projekti bi mogli biti u potpunosti blokirani, čime bi BiH i onako na evropskom dnu po izgrađenim kilometrima autoputa, mogla još dublje potonuti u izolaciju.
Osim toga i povećanje troškova na četiri dionice od 255 miliona eura je rezultiralo krivičnom prijavom Federalnom tužilaštvu, a da ne govorimo o katastrofalnom kašnjenju na izgradnji kapitalnog projekta tunela Prenj.
Autoput koji vodi preko sumnjivih ponuda, istraga, ucjena ništa je drugo do slijepa ulica.
Vrijeme je da Denis Lasić ode ...
(Vijesti.ba)