U vezi s člancima objavljenim na portalima Istraga.ba i Fokus.ba, koje su potom prenijeli brojni drugi mediji, JP Autoceste Federacije BiH odlučno odbacuje sve iznesene tvrdnje kao neistinite, neprovjerene i činjenično netačne.
"JP Autoceste FBiH provode sve projekte u skladu sa pravilima EIB-a, drugim međunarodnim finansijskim institucijama i domaćim zakonima:
JP Autoceste FBiH realizuju projekte koji se finansiraju iz kredita Evropske investicijske banke (EIB) i drugih međunarodnih finansijskih institucija.
Svi postupci javnih nabavki provode se isključivo prema Vodiču za nabavke EIB-a i Zakonu o javnim nabavkama BiH, uz redovnu kontrolu i No Objection saglasnost Banke. Članovi Uprave, uključujući Izvršnog direktora za projektovanje i izgradnju, nemaju nikakvu nadležnost u prijemu, čuvanju, otvaranju ili evaluaciji ponuda.
Za navedene postupke isključivo su zaduženi Tenderska komisija i Služba za nabavke, uz obavezu prisustva i kontrole EIB-a.
Nijedan eurocent sredstava EIB-a nije zloupotrijebljen:
Na tender i dionicu Ozimice-Poprikuše koja se spominje u članku nije potrošen niti jedan eurocent iz kredita Evropske investicijske banke.
Sve tranše EIB kredita uredno su realizovane na drugim dionicama, dok su troškovi nadzora i tehničke asistencije za ovu fazu na dionici Medakovo Ozimice plaćeni isključivo iz vlastitih sredstava JP Autocesta FBiH, a na dionici Ozimice – Poprikuše nije plaćeno ništa niti od EIB-a niti iz JP Autoceste F BIH jer je postupak zbog kompromitovanosti i eventualne manipulacije ponudama (o čemu je podnesena krivična prijava 04.07.2024. godine protiv TRASA d.o.o. i N.N lica od strane JP Autoceste F BiH), postupak je poništen 23.08.2024. godine Odlukom uprave JP Autoceste F BiH bez dodjele Ugovora, i objavljeno poništenje tendera u službenim novinama EU 02.09.2024. godine.
Tvrdnje o „zloupotrebi evropskog novca“ su potpuno izmišljene i neutemeljene.
O održanim sastancima u oktobru 2023. godine:
JP Autoceste FBiH potvrđuju održavanje više sastanaka tokom oktobra 2023. godine sa svim relevantnim učesnicima u izgradnji, uključujući izvođače, nadzor i tehničku asistenciju, koji su već imali zaključene ugovore u trenutku stupanja nove Uprave na dužnost 29.05.2023. godine. Na tim sastancima nije bilo govora o tenderima niti o bilo kakvim nezakonitim radnjama, već se isključivo razgovaralo o projektima u realizaciji, tehničkim problemima, rokovima i zaštiti interesa JPAC-a i EIB-a.
U okviru tih razgovora analizirani su i pritisci bivšeg direktora JP Autocesta FBiH Elmedina Volodera na tehničku asistenciju Technital, kako bi se realizovali poništeni i nezakoniti ugovori za dionicu Tunel Kvanj Buna, uključujući onaj koji je sam potpisao 26. maja 2023. godine sa svojom firmom TRASA d.o.o., svega osam dana nakon što je smijenjen odlukom Vlade Federacije BiH.
Također, razgovarano je o spornoj dionici Vranduk–Ponirak, gdje je nakon tehničke revizije i zaključivanja Aneksa vraćeno 5,1 milion eura, a tehničkim rješenjima ostvarena dodatna ušteda od 35 miliona eura, kao i o pritiscima TRASA-e i Volodera prema lideru JV Yüksel, da se ubace “njihovi TRASINI” inžinjeri u sistem nadzora na dionici Medakovo–Ozimice.
Dokumentovani dokazi i prijave:
JP Autoceste FBiH su 03.04.2024. godine podnijele krivičnu prijavu protiv firme TRASA d.o.o., Elmedina Volodera i više odgovornih osoba zbog teških nezakonitosti (prevara u privrednom poslovanju, zloupotreba službenog položaja, krivotvorenje službenih isprava i sl.), i sukoba interesa na dionici Medakovo–Ozimice.
Ova prijava je bila direktan povod da grupa povezanih lica, pogođenih našim istragama, 29.05.2024. godine podnese prijavu protiv rukovodilaca JPAC-a, pokušavajući tako preduhitriti istragu i preusmjeriti pažnju sa vlastitih nezakonitih radnji.
Uprkos tome, JP Autoceste FBiH su 04.07.2024. godine podnijele novu kaznenu prijavu za manipulaciju ponudama protiv istih aktera (TRASA d.o.o. i N.N. lica), zbog dodatnih otkrivenih nepravilnosti u spornom tenderu, naime obzirom da TRASA d.o.o. u svojoj prijavi navodi navodne nepravilnosti pri tome priznajuje da je učestvovala u pripremi ponude spornog tendera što je prijava samog sebe jer je TRASA imala zaključen ugovor za projektovanje dionice Ozimice Poprikuše te ni na koji način nije smijela zakonito učestvovati u pripremama ponude na ovom spornom tenderu. Zbog svega navedenoga u augustu 2024. godine tender je zvanično poništen u skladu sa EIB procedurama, kako bi se spriječila svaka potencijalna šteta po JPAC i Banku finansijera.
Svi dokazi i prijave dostavljeni su Federalnoj upravi policije i nadležnim tužilaštvima BiH, uz potvrde o prijemu i zahtjev za postupanje od strane odgovornih lica JP Autoceste F BiH.
Ključni nosioci nezakonitih radnji:
Iza svih ovih nezakonitih radnji stoje bivši direktori JP Autocesta FBiH, Elmedin Voloder i bivša šefica Službe za nabavke po međunarodnim procedurama Jasmina Olovčić. Radi se o osobama koje su godinama upravljale nabavkama i ugovorima suprotno procedurama, a protiv kojih su već podnesene krivične prijave zbog zloupotrebe položaja, pogodovanja i prikrivanja stvarnog vlasništva nad firmama uključenim u projekte JPAC-a. Jasmina Olovčić je zbog utvrđenih nezakonitosti i disciplinskih prekršaja dobila otkaz u JP Autocestama Federacije BiH.
O borbi protiv interesnih grupa:
Od 29. maja 2023. godine, nova Uprava JP Autocesta FBiH vodi beskompromisnu borbu protiv interesnih grupa koje su posljednjih 15 godina, kroz mrežu povezanih firmi i saradnika, iz BiH izvlačile novac u zemlje Evropske unije putem fiktivnih faktura, lažnih konsultantskih ugovora i prikrivenih tokova plaćanja.
Sve te aktivnosti su detaljno dokumentovane i dostavljene domaćim pravosudnim institucijama, uz za punu krivično-finansijsku provjeru.
JP Autoceste FBiH pozivaju javnost da u narednim danima izvrši pritisak na nadležne pravosudne organe kako bi se u potpunosti razjasnila uloga navodnog prijavitelja, koji očito pokušava sebe prikazati kao žrtvu, a zapravo je dio struktura koje su godinama oštetile preduzeće i međunarodne finansijske partnere.
Nakon objave teksta na portalu Istraga.ba, potpuno je jasno koji je bio stvarni cilj ove kampanje. Iza nje stoje skriveni vlasnik firme TRASA d.o.o. Elmedin Voloder i bivši direktor JP Autocesta FBiH, koji su prijavom EIB-u, a sada i EPPO-u, pokušali skrenuti pažnju sa svojih kriminalnih aktivnosti i usmjeriti istragu protiv sadašnjeg rukovodstva.
JP Autoceste Federacije BiH poručuju da to neće uspjeti. Svi dokazi su uredno dokumentovani i predati nadležnim organima u BiH, koji jedini imaju nadležnost da vode istragu i utvrde stvarne počinioce.
JP Autoceste Federacije BiH nastavljaju da djeluju transparentno, odgovorno i u skladu s pravilima EIB-a, te drugih međunarodnih finansijskih institucija i zakonima Federacije BiH. Nova Uprava neće dopustiti da kriminalne strukture, bivši direktori i njihovi saradnici ponovo upravljaju ovim javnim preduzećem. Lažne vijesti, pritisci i orkestrirane kampanje neće zaustaviti reforme i borbu protiv korupcije.
Naša misija je jasna – očistiti sistem, zaštititi evropske projekte i vratiti JP Autoceste FBiH građanima i državi.
JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, u cilju zaštite vrlo složene istrage, neće dalje iznositi detalje i nastavit će suradnju sa svim relevantnim institucijma EPPO, FUP F BIH, nadležnim tužilaštvima BiH s ciljem rasvjetljavanja i otkrivanja stvarnih nalagodavaca ovih i sličnih dijela", stoji u demantiju.
(Vijesti.ba)