06.10.2025 / 20:00 BiH - Vijesti.ba na terenu

Zaobilaznica Živinice: Kad država blokira sama sebe!

Zaobilaznica Živinice: Kad država blokira sama sebe!
Foto: Vijesti.ba
Iako je počela izgradnja dijela dionice zaobilaznice oko Živinica, problem putne deblokade TK i dalje ostaje te je Vlada TK odlučila zatražiti pomoć viših nivoa vlasti pa i Ureda Visokog predstavnika u BiH.

Ekipa Vijesti.ba, posjetila je radilište na kojem se izvode radovi u naselju Suha, nedaleko od centra Živinica. Nekoliko bagera i kamiona priprema teren buduće zaobilaznice Tuzla-Đurđevik.

Vlada TK je prošle sedmice uputila zahtjev Vijeću ministara BiH za hitno imenovanje Komisije za državnu imovinu, Inicijativa za izmjenu Zakona o poljoprivrednom zemljištu, te Inicijativa za dopunu Zakona o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom BiH, uz Zahtjev za izuzeće određenih parcela od primjene ovog zakona jer su precizirane parcele potrebne za izgradnju prve faze ceste Šićki Brod–Đurđevik, te je od Ureda visokog predstavnika u BiH zatraženo izuzeće predmetnih parcela na trasi puta.

Izgradnja ceste Tuzla–Maoča suočava se sa ozbiljnim preprekama zbog privremene zabrane raspolaganja državnom imovinom i nefunkcionisanja Komisije za državnu imovinu pri Vijeću ministara BiH. Naime, prema važećim federalnim i kantonalnim zakonima, promjena namjene zemljišta je moguća tek nakon rješavanja imovinsko-pravnih odnosa i pribavljanja saglasnosti države kao vlasnika. S obzirom na to da je veliki dio zemljišta predviđenog za trasu autoputa i brze ceste u vlasništvu države Bosne i Hercegovine, procedura promjene namjene zemljišta nije moguća bez aktivnog učešća Komisije za državnu imovinu pri Vijeću ministara BiH koja je zadnji put zasjedala prije devet godina.


"Ne vidimo razloge ni opravdanje za bilo koje aktere da zaustavimo život, razvoj, investicije, ne samo u TK već na području cijele FBiH. Inicirat ćemo sastanak sa Visokim predstavnikom ili njegovu posjetu TK da mu objasnimo problem koji nije samo problem ove Vlade i Skupštine već problem građana i privrednika o čemu pričamo godinama"- rekao je Irfan Halilagić, TK i naglasio da Visoki predstavnik ima mehanizme te da očekuje da se prepozna ovaj problem.

Apsurdno je, kazao je Halilagić, da imamo projekat poput obliaznice Živinice, težak više od 50 miliona KM, izabrane izvođače, a da pri tome od 17 kilometara dionice mi možemo izdati dozvole za radove na 870 metara. Halilagić je podsjetio da je projektovanje spornih dionica urađeno prije presude Ustavnog suda BiH o državnoj imovini i tada se situacija još više iskomplikovala. Međutim, pitali smo Halilagića, kako je moguće da drugi kantoni grade ceste iako su u istoj državi i imaju isti zakon.

"Kantonima u Hercegovini sve prolazi. Tamo prolaze projeki vrijedni 900 miliona KM. Postavlja se logično pitanje je li tamo ima problem sa raspolaganjem državnom imovinom i kako se tamo dolazi do dozvole, promjene namjene zemljišta, itd. Mi ne znamo. Navodno se tamo rješenja izdaju bez da se mari za državnu zemlju. Mi smo legalisti, moramo poštivati propise ove države, ali imamo velike pritiske javnosti, politika, kompanija koje su dobile poslove. Ne možemo mi dovoditi nikoga u situaciju da ima problema sa zakonom"- izjavio je Halilagić.

Naglasio je da postoji velika nepravda i neravnomjernost sredstava i projekata.

"Tuzlanski kanton puni budžet FBiH, a neko drugi ga prazni"- zaključio je premijer.

Dakle, gradnja dijela dionice obilaznice oko Živinica, odnosno, Šićki Brod-Đurđevik je počela nedavno, a trajat će onoliko koliko dionica ima dozvole.

"Djelimično odobrenje za građenje izdato je u junu ove godine za dionicu dužine 875 metara. Zemljište na toj dionici pripada privatnim vlasnicima i imovinsko-pravni odnosi su riješeni. Imamo problem na drugim dijelovima dionice jer se ne može izvršiti pretvorba iz poljoprivrednog zemljišta u građevinsko"- objasnila je Anela Ajšić, ministrica prostornog uređenja i zaštite okolice TK.



Fedahija Ahmetović, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK, naglasio je da Zakon o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom BiH, nije moguće promijeniti namjenu državnog zemljišta te izdati potrebne dozvole što je problem ne samo prilikom gradnje puteva, nego koncesija i drugih infrastrukturnih projekata.

"Aktuelan je i problem puta Tuzla-Maoča. Imali smo dva sastanka sa nadležnim preduzećima. Oni traže da mi izvršimo promjenu namjene zemljišta prije nego oni urade eksproprijaciju i pitanje vlasništva. Da mi radimo promjene namjene na privatnim posjedima na kojima nisu platili naknadu"- kazao je Ahmetović te dodao da je sve to jedan složen problem.

Hoće li biti odjeka i reakcije nadležnih institucija i Ureda Visokog predstavnika, neizvjesno je, ali i Vlada TK i građani se nadaju pozitivnom ishodu i prvim metrima moderne ceste.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo