Željeznica je test ozbiljnosti države: mandati prolaze, pruge ostaju. To će biti moj ključni zahtjev u Vašingtonu naredne sedmice - poručio je ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto uoči Godišnjeg zasjedanja Svjetske banke i MMF-a polovinom ovog mjeseca a nakon današnjeg sastanka s delegacijom Svjetske banke.
Razgovarano je o ubrzanim ulaganjima u željezničku infrastrukturu i prekograničnim projektima koji uklanjaju uska grla u mobilnosti te su rezimirani dosadašnji koraci na projektu izgradnje novog međudržavnog mosta preko rijeke Tare na lokaciji Hum – Šćepan Polje i pripadajućih pristupnih dionica.
- Most na Tari nije samo beton. To je i priča o boljem spajanju BiH i Crne Gore još od ranih osamdesetih godina prošlog vijeka. Naš je posao ukloniti uska grla tempom koji građani osjete - rekao je Forto.
Javni poziv za izbor izvođača radova (most ≈165 m dužine, ≈11,2 m širine) objavljen je krajem juna 2025., dok je Crna Gora početkom jula raspisala tender za tehnički projekat izgradnje 2,5 km pristupne ceste ka budućem mostu. Na bh. strani, Javno preduzeće Putevi RS vodi predviđene postupke, uz podršku međunarodnih partnera. Također, nastavljaju se tenderske i ugovorne procedure na obje strane granice do uvođenja izvođača.
Ministar Forto će na Godišnjem zasjedanju u Vašingtonu voditi razgovore o ubrzanju finansiranja i pripremi projekata u željezničkom sektoru, uključujući modernizaciju koridora i sigurnosne nadogradnje, saopćeno je iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
(Vijesti.ba / FENA)