Tokom posljednjih sedmica, nekoliko ruskih regija bilo je prisiljeno uvesti mjere štednje i privremeno zamrznuti cijene goriva. Do nestašica popularnih vrsta benzina došlo je zbog napada dronovima koji su ciljali rafinerije i druga energetska postrojenja, PRENOSI index.
That’s what I call real sanctions: Ukraine is shutting down Russian oil production (alone!)
— Tymofiy Mylovanov (@Mylovanov) September 16, 2025
Reuters: Transneft warned Russian oil producers they may need to cut output due to Ukrainian drone attacks on export ports and refineries
Zelenskyy calls it sanctions that work faster 1/ pic.twitter.com/UpShFOPfKf
Kao odgovor na krizu, Moskva je ograničila izvoz benzina i dizela. Ovo nije prvi put da se Rusija oslanja na susjednu Bjelorusiju — i prošle godine povećala je uvoz goriva kako bi nadomjestila nedostatak na domaćem tržištu.
Prema dostupnim izvorima, isporuke benzina željeznicom iz bjeloruskih rafinerija na rusko tržište prošlog mjeseca dostigle su 49.000 metričkih tona, što je ekvivalentno oko 14.500 barela dnevno. Uz benzin, u septembru je iz Bjelorusije isporučeno i 33.000 tona dizela.
Istovremeno, tranzit benzina iz Bjelorusije namijenjen daljnjem izvozu preko ruskih luka porastao je za oko 1%, na 140.000 tona. Bjelorusija koristi ruske luke za izvoz svojih naftnih proizvoda od marta 2021. godine, na osnovu sporazuma o saradnji između Moskve i Minska.
Salavat Oil Refinery was hit in Bashkortostan, Russia. 1300km from the frontline.
— Special Kherson Cat (@bayraktar_1love) September 18, 2025
Gazprom Neftekhim Salavat has a capacity of 10mln tons of oil per year. pic.twitter.com/Oz6gOMWcyg
Uprkos mjesečnom rastu, ukupna količina pretovara u periodu od januara do septembra pala je za gotovo 40% na godišnjem nivou, i iznosi 1,17 miliona tona, uglavnom zbog smanjenja obima prerade.
Dvije glavne bjeloruske rafinerije, Naftan i Mozyr, imaju godišnji kapacitet prerade po 12 miliona tona, iako zajedno obično prerade oko 9 miliona tona godišnje.
(Vijesti.ba)