Željeznice su jedan od atributa državnosti, a isto tako željeznice predstavljaju i teret razvijenijim zemljama nego što je entitet RS, kazao je Zoran Stevanović, ministar saobraćaja u Vladi Save Minića.
- Sve i jedna željeznica u svijetu je naslonjena na budžet svoje državi s tim da su neke razvijenije države otišle daleko ispred nas kad je u pitanju restruktuiranje željeznica, pa da kažemo i Srbija je ispred nas, mada i Srbija se bavi, prije svega, koridorom Novi Sad-Subotica-Beograd-Niš, a sve unutrašnjosti su pruge željne remonta, željne nekih novih ulaganja - naveo je Stevanović za BN.
- RS se nalazi na prekretnici gdje mi imamo primjera radi, recimo 8 putničkih kola koje godišnji prihod ostvare od putničkog sabraćaja u RS jedva nešto preko 200.000KM. Postavlja se pitanje treba li nam putnički saobraćaj. Željeznički saobraćaj i u cijeloj BiH i u RS trenutno je zavisan od 2-3 poslovna subjekta koji rade na ovom prostoru. Prije svega to su Željezara Zenica, rudnici rude Mital Prijedor, Koksara Lukavac, pa da kažemo i Alumina u Zvorniku - dodao je.
Navedena preduzeća, kaže on, predstavljaju preko 70 posto prihoda teretnog saobraćaja željeznica i RS i Federacije BiH.
- Hoću da kažem da je sve to na jednim staklenim nogama i da nas čeka jedan ozbiljan zadatak, sve nas, što je više moguće da se željeznice transformišu i dovedu se što je više moguće na neki rentabilniji nivo. One nikad neće moći funkcionisati na našim prostorima bez subvencija države, ali evo učinićemo i obaveza nam je da učinimo sve da bismo ih barem doveli u situaciju da izdvajanje barem ne ide u neki bunar, da se racionalno ti novci potroše i da željeznice uspravljamo da ih imamo onakve kakve svaka država zaslužuje. U smislu da su pruge elektrificirane, da su osposobljene za saobraćaj i da vozovi mogu nesmetano da idu - smatra Stevanović.
Prema njegovim riječima, transformacija "Željeznica RS" će sigurno ići u pravcu da u vlasništvu RS odnosno JP Željeznice ostane infrastruktura, a to su željezničke pruge i objekti uz i pored pruga, a da ponudimo tržištu usluge transporta, odnosno da ponudimo usluge prevoza, a da ti prevoznici plaćaju neku vrstu putarine Željeznicama RS.
- To je neka budućnost koja nas očekuje i mi ćemo već krajem godine u 100 dana, u programu prvih 100 dana rada Vlade RS, ovo Ministarstvo je dalo ideju da se bavimo rekonstrukcijom prvo željzničkog saobraćaja pa onda i samih željeznica na našim prostorima - kazao je Stevanović.
Govoreći o stanju u tom preduzeću, kaže da nema podatke da se radnici ne mogu liječiti. Naveo je da je posljednja plata isplaćena sa svim pripadajućim doprinosima 1. oktobra.
(Vijesti.ba)