20.10.2025 / 07:45 Auto - Depresija

Zlatna vremena su prošla: Njemački auto-gradovi stežu kaiš

Zlatna vremena su prošla: Njemački auto-gradovi stežu kaiš
Foto: Arhiv

Problemi u njemačkoj automobilskoj industriji snažno pogađaju i gradove u kojima se nalaze sjedišta auto-giganata.

Za mnoge od tih gradova, automobilske fabrike su glavni izvor prihoda za gradski budžet. No, kako opada dobit auto-kompanija, tako presušuju i gradski prihodi.

Umjesto da se, kao ranije, oslanjaju na izdašne poreze na dobit, sada i ovi gradovi moraju uvesti mjere štednje.

Gradovi poput Münchena (BMW), Stuttgarta (Mercedes, Porsche), Wolfsburga (VW) i Ingolstadta (Audi) su i dalje među najbogatijima u Njemačkoj, pokazuju podaci Zaklade Bertelsmann. Međutim, autor izvještaja René Geißler upozorava da bi se to moglo brzo promijeniti.

"Iz automobilske industrije sada uglavnom dolaze loše vijesti. Općine sa sjedištima tih firmi to odmah osjete u svom budžetu", naveo je.

Kriza i u bogatom Stuttgartu

Stuttgart, dom Mercedes-Benza, Porschea, Boscha i Mahlea, suočava se s velikim manjkom. Iako su uvedene mjere štednje, u budžetu za 2026/27. nedostaje oko 800 miliona eura. Samo prošle godine prihodi od poreza na dobit iznosili su 1,6 milijardi, a za 2025. očekuju se samo 850 miliona.

Manji gradovi – još veći udar

Weissach, gdje se nalazi Porscheov razvojni centar, morao je prognozu prihoda smanjiti s 65 na samo 3 miliona eura. Sindelfingen očekuje pad prihoda od četvrtinu, dok Wolfsburg već bilježi pad od 40% i uvodi oštre mjere štednje.

Od zlatnog doba do zaduživanja

Wolfsburg, nekad finansijski moćan, sada se mora zadužiti 455 miliona eura do 2029. Gradonačelnik govori o „povijesno teškoj situaciji”, a za 2026. se predviđa deficit do 80 miliona eura.

München – još uvijek stabilan

Iako je sjedište BMW-a, München ima stabilniju ekonomsku bazu zbog firmi poput Siemensa, Allianza i Munich Re. Pad prihoda od 159 miliona eura neće ozbiljno uzdrmati grad koji i dalje očekuje 3,6 milijardi eura prihoda.

Rüsselsheim i Zwickau – nekadašnji giganti na koljenima

Rüsselsheim, nekadašnje sjedište Opela, danas ima tek 8.300 zaposlenih (nekad 30.000), a budžetski manjak iznosi 85 miliona eura.

Zwickau, centar VW proizvodnje električnih automobila, očekuje 20 miliona manje prihoda nego prošle godine. Ipak, još imaju određene uštede iz prošlih godina.

Autor istraživanja Geißler napominje da su ovi gradovi i dalje u boljoj poziciji od mnogih drugih u Njemačkoj – ali su navikli na luksuz: "Kad dođe do pada, ti gradovi to osjete puno jače".

(Vijesti.ba)

Izdvajamo