Prema pisanju Handelsblatta, kompaniju je do sada napustilo oko 4.000 radnika koji su prihvatili izdašne otpremnine – znatno više nego što je uprava očekivala.
Program je dio šireg plana štednje kojim izvršni direktor Ola Källenius do 2027. godine želi smanjiti troškove za pet milijardi eura, od čega se milijarda odnosi na smanjenje troškova rada. Mjere su usmjerene prvenstveno na tzv. indirektno osoblje – administrativne radnike, inženjere i IT stručnjake. Zbog sporazuma o zabrani otkaza koji vrijedi do kraja 2034. godine, Mercedes je primoran nuditi velikodušne otpremnine kako bi podstakao dobrovoljni odlazak.
Ponudu je, prema insajderskim informacijama, primilo oko 40.000 zaposlenih. Posebno je privlačna bila tzv. “turbopremija” za one koji su brzo donijeli odluku. Tako je, primjerice, 55-godišnji šef tima s platom od 9.000 eura mogao dobiti otpremninu i do 500.000 eura.
Mercedes nije izuzetak u ovom trendu. Njemačka auto-industrija u posljednje dvije godine izgubila je više od 55.000 radnih mjesta. Bosch planira ukinuti 22.000 pozicija, ZF 14.000, dok Volkswagen do 2030. godine namjerava smanjiti broj zaposlenih u Njemačkoj za 35.000.
Iz Mercedesa, ipak, poručuju da se ne radi o “sječi radnih mjesta”, već o transformaciji poslovanja. Kompanija ulaže u prekvalifikaciju kadra i njegovo preusmjeravanje na poslove budućnosti.
Istovremeno, proizvodnja se djelomično seli u Mađarsku, gdje su troškovi rada i do 70 posto niži. Fabrika u Sindelfingenu, gdje se sklapaju luksuzni modeli S-Klase i EQS, sada radi samo u jednoj smjeni – prošle godine proizvedeno je 205.000 vozila, dok ih je 2018. bilo više od 330.000.
Mercedes se suočava i s izazovima na ključnim tržištima. U Kini, gdje vlada oštra konkurencija i cjenovni ratovi, prodaja električnih modela ide slabije od očekivanog, dok poslovanje u SAD-u otežavaju carine. Zbog toga je kompanija ublažila plan o potpunom prelasku na električne automobile do kraja decenije – trenutno je samo svaki deseti novi Mercedes potpuno električan.
Umjesto toga, Mercedes paralelno modernizira modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i priprema novu generaciju električnih vozila. Ove godine već su predstavljeni električni CLA i obnovljeni GLC SUV, što pokazuje da kompanija traži balans između tradicije i budućnosti.
(Vijesti.ba)