
Na službenoj web stranici JP Autoceste FBiH, u rubrici “Aktivna gradilišta”, navedeno je deset projekata koji su, barem prema tom spisku, u fazi izgradnje.
Međutim, iza suhe statistike krije se porazna realnost. Većina tih dionica kasni mjesecima, pa i godinama, a dinamika radova daleko je od planirane.
Kašnjenja su postala pravilo. Neki projekti prijete da obore sve dosadašnje rekorde u sporosti realizacije, dok istovremeno troškovi kontinuirano rastu. Dodatni ugovori i aneksi već su odavno postali standardni prateći dokumenti svakog gradilišta.
Provjerili smo koliko su pojedine dionice zapravo u zaostatku za planovima. Rezultati su zabrinjavajući, kašnjenja se mjere godinama.
Putnikovo Brdo – Medakovo
Ugovor o izgradnji dionice Putnikovo Brdo – Medakovo, potpisan je 11. novembra 2022. godine, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca.
To znači da je dionica trebala biti završena u novembru 2024. godine. Radi se u kašnjenju od godinu dana.
Medakovo – Ozimice
Ugovor o izgradnji dionice Medakovo – Ozimice, potpisan je 09. marta 2023. godine, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci.
To znači da je plan bio da dionica bude puštena u promet u septembru ove godine. Kasni se preko dva mjeseca, a iz Autocesta su najavili da će dionica biti puštena u promet u do kraja trećeg kvartala 2026. godine. Tako će ova dionica probiti rok izgradnje za minimalno godinu i pol.
Poprikuše – Nemila
Ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila, potpisan je 16. novembra 2020. godine, a predviđeni rok izgradnje je 42 mjeseca odnosno maj 2024. godine. Rok za izgradnju je već probijen za godinu i pol.
Nemila – Vranduk
Ugovor o izgradnji dionice Nemila – Vranduk, potpisan je 28. februara 2022. godine, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca. Ovom dionicom trebali smo se voziti u februaru 2024. godine.
Kašnjenje na ovoj dionici je preko godinu dana i devet mjeseci.
Vranduk – Ponirak
Ugovor o izgradnji dionice Vranduk – Ponirak potpisan je 15. maja 2019. godine, a predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseca. Ovom dionicom građamni su se trebali voziti u augustu 2021. godine. Sada smo u novembru 2025., što znači da dionica Vranduk – Ponirak Kasni s izgradnjom četiri godine i tri mjeseca.
A da mukama s ovom dionicom nema kraja, govori i najava Autocesta FBIH da se siguran završetak radova očekuje u 2026. Godini.
Ponirak – Vraca
Ugovor o izgradnji dionice Ponirak – Vraca potpisan je 01. augusta 2019. godine, predviđeni rok izgradnje je bio 30 mjeseci, odnosno april 2022. godine.
Dionica kasni tri godine i sedam mjeseci.
Kvanj – Buna
Ugovor o izgradnji dionice tunel Kvanj – Buna potpisan je 04. Oktobra 2024. godine, a rok za završetak je 30 mjeseci. Ovo je jedina dionica na kojoj nema kašnjenja, što ne znači da ih neće biti. U svakom slučaju, građani očekuju da se ovom dionicom provozaju na proljeće 2027. godine. Treba napomenuti da je ova dionica planirana još 2018. godine, a da su iz Autocesta još 2019. Godine najavili da će do 2022. godine njome Mostar biti povezan sa evropskom mrežom autocesta.
Tunel Hranjen
Radovi na tunelu Hranjen su počeli simbolično 1. marta 2019. godine, a svečano puštanje u promet bilo je planirano za početak 2022. godine. Na ovom projektu se kasni tri godine i deset mjeseci.
Sarajevska obilaznica LOT 3B
U januaru 2021. godine ozvaničena je izgradnja navedene trase, dužine svega 1,44 kilometra. Rok izgradnje je bio 14 mjeseci, pa smo se zadnjim dijelom Sarajeske obilaznice trebali voziti od marta 2022. Sada smo u kašnjenju od tri godine i osam mjeseci.
Lašva – Nević Polje
Ugovor o izgradnji brze ceste Lašva – Nević Polje (Lot 5) potpisan je 26.04.2022. godine, s rokom završetka izgradnje od 20 mjeseci. Ovom dionicom građani su trebali saobraćati krajem 2023. godine. Dvije godine kasnije, izgradnja se još čeka.
Prošao rok za Prenj
“Ova godina će biti izrazito građevinski bum što se tiče Federacije BiH”. Ovo je početkom februare ove godine za magazin Mreža FTV-a izjavio direktor Autocesta FBiH Denis Lasić. Nešto ranije, je za Dnevnik RTV HB rekao da će ugovori za tunel Prenj biti potpisani na proljeće ove godine.
“Mi ćemo u prvom, odnosno drugom kvartalu maksimalno potpisati i da krenu ti radovi”, rekao je Lasić u decembru.
Prvi i drugi kvartal su već prošli, bliži se kraj godine, a ugovora i radova nema.
U međuvremenu, dok građani čekaju nove kilometre na dionicama Počitelj – Zvirovići, Vranduk – Ponirak, Nemila – Vranduk, Nemila – Poprikuše troškovi radova su povećani za nevjerovatnih 500 miliona KM - 19.500 KM po svakom metru autoceste na pomenute četiri dionice.
(Vijesti.ba)