07.11.2025 / 09:00 Zanimljivosti - Prenosimo

Reuters: Meta zarađuje milijarde od prevara

Reuters: Meta zarađuje milijarde od prevara
Foto: Unsplash
Meta je krajem prošle godine predvidjela da će oko 10% ukupnog godišnjeg prihoda, oko 16 milijardi dolara, ostvariti od oglašavanja za prevare i zabranjenu robu, pokazuju interni dokumenti kompanije.

Dokumenta, u koja je Reuters imao uvid i koja do sada nisu objavljena, također pokazuju da tehnološki gigant najmanje tri godine nije uspijevao da identifikuje i zaustavi ogroman broj oglasa koji su milijarde korisnika Facebooka, Instagrama i WhatsAppa izlagali lažnim e-trgovinama i investicijskim šemama, ilegalnim online kockarnicama i prodaji zabranjenih medicinskih proizvoda.

U jednom internom dokumentu iz decembra 2024. navodi se da se korisnicima platformi kompanije svakog dana prikaže oko 15 milijardi “visokorizičnih” prevarantskih oglasa. Meta svake godine zarađuje oko 7 milijardi dolara godišnjeg prihoda od ove kategorije oglasa, navodi se u drugom dokumentu iz 2024.

Veliki dio prevara potiče od oglašivača koji se ponašaju dovoljno sumnjivo da budu označeni u internom sistemu upozorenja Mete. Međutim, kompanija zabranjuje oglašivače samo ako njeni automatski sistemi procijene s najmanje 95% sigurnosti da se radi o prevari, navodi se u dokumentima. Ako je taj procenat manji, a kompanija i dalje vjeruje da je oglašivač vjerovatno prevarant, Meta naplaćuje više cijene oglasa kao kaznu. Namjera je da se sumnjivi oglašivači na taj način odvrate od objavljivanja oglasa.

Dokumenti također navode da je velika vjerovatnoća da će korisnici koji jednom kliknu na prevarantske oglase biti više izloženi takvom sadržaju, zbog Metinog sistema personalizacije reklama.

Detalji povjerljive interne revizije potiču iz dokumenata nastalih između 2021. i ove godine u okviru finansijskih, lobističkih, inžinjerskih i bezbjednosnih odjela kompanije. Zajedno, oni odražavaju Metine napore da procijeni razmjere zloupotreba na svojim platformama kao i njenu neodlučnost da se suprotstavi tim zloupotrebama na načine koji bi mogli ugroziti poslovne interese kompanije.

U saopštenju, portparol Mete Andy Stone izjavio je da dokumenti, do kojih je došao Reuters, “predstavljaju selektivan prikaz koji iskrivljuje Metin pristup prevarama i lažnim oglasima.” Interna procjena kompanije da će 10,1% prihoda u 2024. doći od prevarantskih i drugih zabranjenih oglasa bila je “gruba i previše široka”, rekao je Stone. Dodao je da je kompanija kasnije utvrdila da je stvarni broj manji, jer je procjena uključivala i “mnoge” legitimne oglase. Odbio je, međutim, da navede ažuriranu cifru.

“Agresivno se borimo protiv prevara i lažnih oglasa jer korisnici naših platformi ne žele takav sadržaj, legitimni oglašivači ga ne žele, a ni mi ga ne želimo”, rekao je Stone. “Tokom proteklih 18 mjeseci globalno smo smanjili prijave korisnika o prevarantskim oglasima za 58%, a do sada u 2025. uklonili smo više od 134 miliona jedinica sadržaja povezanog s prevarantskim oglasima”, dodao je.

Istovremeno, dokumenti ukazuju na to da Metina istraživanja sugerišu kako su njeni proizvodi postali stub globalne ekonomije prevara. U prezentaciji sigurnosnog tima iz maja 2025. navodi se da su platforme kompanije bile uključene u trećinu svih uspješnih prevara u SAD-u. Meta je također priznala u drugim internim dokumentima da neki od njenih glavnih konkurenata uspješnije otkrivaju i uklanjaju prevarantske aktivnosti na svojim platformama.

“Lakše je oglašavati prevare na Metinim platformama nego na Googleu,” zaključuje interna analiza Mete iz aprila 2025. o online zajednicama u kojima prevaranti razmjenjuju iskustva o svom “zanatu”. U dokumentu nisu navedeni razlozi za takav zaključak.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo