
Iako bi se moglo pomisliti da su na vrhu liste jer im naziv počinje slovom B, abecedni red tu ne igra nikakvu ulogu – ispred banana su artičoke, ananas i avokado. Ipak, banane i dalje nose broj 1. Razlog je mnogo jednostavniji: trgovci su taj broj zadržali zbog njihove ogromne popularnosti i učestale kupovine, kako bi kupci mogli što brže pronaći kod i završiti kupovinu.
Banane su izuzetno dostupne i ne vezuju se za sezonu, jer se uzgajaju tokom cijele godine. Danas postoji oko hiljadu sorti banana koje se uzgajaju u više od 150 zemalja svijeta. Najveći „banana potrošači“ su stanovnici Ruande, gdje prosječna osoba godišnje pojede oko 279 kilograma ovog voća. U trgovinama ipak dominira jedna vrsta – Cavendish, koja čini čak 95 posto ukupne prodaje.
Prehrambena industrija zrelost banana određuje prema skali od sedam boja. Neki vole potpuno zelene banane i koriste ih za kuhanje, dok drugi biraju skoro tamnosmeđe, jer su najmekše i najslađe, idealne za kolače i domaće napitke.
Da su banane globalni gigant među namirnicama, potvrđuju i podaci National Geographica: one čine tri četvrtine ukupne trgovine tropskim voćem, a godišnje se širom svijeta pojede više od 100 milijardi komada. Science Meets Food ih opisuje kao najpopularnije voće na planeti i četvrtu najvrjedniju prehrambenu kulturu, odmah nakon pšenice, riže i mlijeka.
Dakle, broj 1 na vagi nije slučajnost – to je odraz činjenice da su banane već odavno postale kraljica trgovinskih korpa i jedno od najprepoznatljivijih voća na svijetu.
(Vijesti.ba)