
Osjećate li se ljutito dok skrolate društvene mreže? Ako da, niste sami. Oxford University Press proglasio je 'rage bait' riječju godine 2025. i riječ je o namjernom online sadržaju koji nas provocira i izaziva bijes.
Šta je 'rage bait'?
Riječ je o internetskim objavama stvorenim da vas razbjesne, frustrira ili uvrijedi, s jasnim ciljem više klikova i veći promet na društvenim mrežama i web stranicama. Slično 'clickbaitu', ali s jednim jasnim fokusom: razbjesniti vas!
Iako zvuči novo, pojam postoji od 2002. godine, a posljednjih godina eksplodirao je u popularnosti. Ljudi ga odmah razumiju i žele pričati o njemu, kaže Casper Grathwohl, predsjednik Oxford Languagesa.
- Prije su nas članci i videa privlačili znatiželjom, sada nas udaraju po emocijama - objašnjava Grathwohl.
Tema nije nova za Oxford, prošlogodišnja riječ, 'brain rot', opisivala je mentalnu iscrpljenost od beskrajnog scrollanja po Instagramu i TikToku. - Zajedno, oni čine snažan ciklus u kojem bijes potiče angažman, algoritmi ga pojačavaju, a stalna izloženost ostavlja nas mentalno iscrpljenima - dodao je, prenosi 24sata.hr.
Prethodne riječi godine uključuju poznate pojmove: selfie, goblin mode, rizz.
I drugi rječnici biraju svoje riječi: Cambridge je odabrao 'parasocijalni', zaljubljenost u slavne koje ne poznajemo (Taylor Swift i Travis Kelce su primjeri). Collins je pak izabrao 'vibe coding', kodiranje aplikacija opisivanjem željene funkcije umjetnoj inteligenciji, bez tipkanja koda.
(Vijesti.ba)