
Prema dr. Kellyju Bulkeleyju, istraživaču snova i psihologu, transportne tehnologije poput automobila, autobusa, brodova i aviona češće se pojavljuju u snovima od komunikacijskih uređaja i zabavnih tehnologija. „Telefoni, filmovi, video i računala mogu biti fascinantni i zaokupljajući, ali ne utječu na tijelo na isti način kao vožnja automobila“, pojašnjava Bulkeley.
Istraživanja pokazuju da samo 2,7% muškaraca i 3,5% žena sanja o svojim telefonima. Suprotno tome, automobili i druga prijevozna sredstva redovno se pojavljuju, dok su snovi u boji postali uobičajeni nakon pojave technicolor televizije.
Alice Robb, autorica knjige Zašto sanjamo: Transformativna moć našeg noćnog putovanja, ističe da snovi omogućuju ljudima da u sigurnom okruženju obrađuju strahove i tjeskobe, pripremajući se za stresne situacije. „Ljudi češće sanjaju o stvarima vezanim uz preživljavanje, poput borbe, nego o novijim izumima poput čitanja, pisanja ili telefona“, objašnjava Robb.
Stručnjaci smatraju da bi nove tehnologije, poput virtualne stvarnosti, jednog dana mogle utjecati na sadržaj snova, ali za sada automobili i dalje ostaju najčešće prisutna tehnologija u noćnim imaginacijama.
(Vijesti.ba)