20.12.2025 / 08:40 Svijet - Lars Klingbeil

Njemački ministar: Budućnost mobilnosti je električna

Njemački ministar: Budućnost mobilnosti je električna
Foto: EPA
Nakon prijedloga EU-a o ublažavanju novih ograničenja emisije CO₂ za automobile, njemački ministar finansija Lars Klingbeil upozorio je proizvođače automobila u toj zemlji da se ne oslanjaju previše na motore s unutrašnjim sagorijevanjem, pozivajući ih da ubrzaju razvoj električnih vozila.

Proizvođači automobila ne bi smjeli pogrešno tumačiti ovaj prijedlog, rekao je Klingbeil za subotnje izdanje lista Neue Osnabrücker Zeitung. Ako kompanije vjeruju da se i dalje mogu oslanjati na dizelska i benzinska vozila u godinama koje dolaze, „njihovi problemi će za nekoliko godina biti još veći“, upozorio je, prenosi HINA.

Prelazak na električnu mobilnost, naglasio je, mora se nastaviti „velikom brzinom“.

„Budućnost mobilnosti je električna“, dodao je.

Klingbeil je ukazao na rastuću međunarodnu konkurenciju, ističući da su mu posjete Pekingu i Šangaju pokazale koliko je Kina već daleko ispred, između ostalog i zahvaljujući snažnoj podršci države tranziciji. Zbog toga njemački proizvođači automobila, rekao je, moraju sustići konkurenciju.

Ministar je prijedlog Brisela opisao kao izvodljiv kompromis. Naveo je da on nudi fleksibilniji put ka klimatskoj neutralnosti, na primjer dopuštajući da hibridna vozila ostanu duže na tržištu. Pragmatičan pristup, dodao je Klingbeil, znači da zaštita radnih mjesta i zaštita klime ne moraju biti međusobno isključive.

Evropska komisija je ranije ove sedmice revidirala svoje planove o strogom postepenom ukidanju motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Prema ažuriranom prijedlogu, novi automobili s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i dalje bi se mogli registrovati i nakon 2035. godine.

Ranije su se pregovarači iz država članica EU-a i Evropski parlament složili da novi automobili koji se prodaju nakon 2035. godine ne bi smjeli emitovati CO₂. Taj cilj potpunog smanjenja emisija ovog po klimu štetnog spoja sada se ublažava.

U budućnosti će izuzeća omogućiti smanjenje emisija do 90 posto u odnosu na nivoe iz 2021. godine, pod uslovom da se preostale emisije kompenziraju mjerama poput korištenja održivo proizvedenog čelika i ekološki prihvatljivijih goriva.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo