14°C
Mostar 18°C
Tuzla 17°C
Banja Luka 17°C
Bihać 14°C

22.09.2023 / 19:37 Ekonomija - Bihać

U 2022. godini 75 posto potrošača izjavilo je da ne žele trošiti novac

U 2022. godini 75 posto potrošača izjavilo je da ne žele trošiti novac
Foto: FENA
U saradnji s USAID projektom "Diaspora Invest", Privrednom komorom Unsko-sanskog kantona i konferencijom PIT Krajina 2023 u Bihaću je održana radionica "Šta sve moramo znati o prilikama za izvoz roba u Njemačku" na kojoj je učestvovalo više od 40 predstavnika malih i srednjih biznisa, te start-up kompanija iz bihaćke regije.

Predavačica na radionici Mirela Kadić, stručnjakinja za promociju izvoza sa stalnom adresom u Kelnu, je kazala da izvoz nudi ekonomske prilike koje nisu ograničene domaćim tržištem.

- Neuspjeh ili kratkoročni uspjeh su neizbježni ako ne procijenite strana tržišta postavljajući osnovna pitanja. Razumijevanje veličine tržišta, potencijala proizvoda, preferencija potrošača i distributivnih kanala dobar je početak - dodala je.

Nakon pandemije, suočavamo se s inflacijom, ratnim stanjima i klimatskim promjenama. Potrošači su sve zahtjevniji. U 2022. godini, 75 posto potrošača izjavilo je da više ne žele trošiti novac. Zapažamo trend potrošačke orijentacije prema trgovačkim markama u hrani, kozmetici i pićima.

- Ljudi i dalje provode vrijeme online, ali su selektivniji u pogledu 'vremena provedenog pred ekranom', koji bi trebao biti učinkovitije iskorišten i individualno prilagođen. Ponašanje potrošača se mijenja. Sada je fokus na smanjenju potrošnje, a to bi trebalo koristiti i planeti. Iako su oprezni s budžetima, potrošači i dalje traže proizvode koji su održivi i klimatski neutralni - kazala je Kadić.

Iz USAID-ovog projekta ističu da je Kadić jedna od stručnjakinja iz bosanskohercegovačke dijaspore koji su se uključili u podršku lokalnim kompanijama u BiH putem Diaspora Expert Rostera. U dva mjeseca od početka ovog programa sarađivali su s 25 kompanija iz cijele zemlje.

- Pored direktnih kontakata, koristimo prilike kao što je PIT Krajina konferencija da podijelimo znanje i iskustvo dijaspore - ističu iz USAID projekta "Diaspora Invest".

Navode da današnja sesija pokazuje koliko poduzetnici žele ovakve informacije kako bi saznali više o tome kako se približiti njemačkom tržištu.

Organizatori su najavili da uskoro pripremaju i nekoliko sektorskih posjeta posrednika za izvoz jer je potencijal dijaspore u toj oblasti prepoznat u zajednici, saopćeno je iz USAID projekta "Diaspora Invest".


(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo